Zbog koronavirusa, trgovina u onlajn prostoru Srbije raste od nekoliko desetina do nekoliko stotina procenata. Sve je izvesnije da će ove godine elektronske trgovinske transakcije prevazići prošlogodišnje u vrednosti od gotovo 18 milijardi dinara.
Preko interneta se najviše kupuju odeća, sportska oprema, kućni aparati i elektronska oprema. Trgovinski lanac tehničke robe od početka pandemije koronavirusa beleži rast onlajn prodaje od 30 odsto. Najviše su se prodavali laptopi, IT i gejming oprema, jer su mnogi radili od kuće. Da bi privukli kupce trgovci nude inovacije i u onlajn prostoru.
“U cilju poboljšanja onlajn kupovine na početku pandemije uveli smo virtuelnog asistenta koji kupcima kroz jednostavan set pitanja i odgovora nudi odgovarajući proizvod. Nakon toga smo uveli inovacije u vidu plaćanja, gde smo u saradnji sa jednom bankom ponudili odobravanje kredita u roku od dvadeset minuta, da bi nakon toga krenuli u proces dodatne inovacije u vidu kju-ar kod plaćanja, a posle toga uveli smo i neke logističke prednosti u vidu ‘klik end kolekt’ funkcionalnosti, gde kupci mogu da naruče onlajn, a da podignu robu u najbližoj prodavnici”, navodi Srđan Novaković iz “Tehnomanije”.
Tokom pandemije neki su teretanu zamenili vežbanjem u kućnim uslovima. Za to je potrebna oprema, a zbog bezbednosti i ličnog komfora mnogi je naručuju onlajn.
“Osetan je veliki porast onlajn prodaje, u odnosu na prethodnu godinu dva do tri puta više. Najveća potražnja je zapravo bila za spravama za vežbanje, aksesoarima poput podloga za jogu, tegova, strunjača, traka za vežbanje i ostalih rekvizita, kao i odeće i obuće posebnih namena poput treninga i trčanja”, ističe Milica Stepanović iz “Sportvižna”.
Od početka godine najviše onlajn kupovina, gotovo 60 odsto, obavili su oni između 16 i 25 godina. Neka istraživanja pokazuju da žene preko interneta više kupuju garderobu, a muškarci tehniku i sportsku opremu.