Vratite liniju posle praznika

0

Tokom praznika treba da uživate u kulinarskim đakonijama, ali je takođe potrebno da se brzo vratite zdravom načinu ishrane. Za vreme slavlja organizam je “bombardovan” alkoholom, mastima i šećerima, koji ga dovode u stanje šoka i podstiču gorušicu, nadimanje, skok krvnog pritiska i migrenu. Velike porcije hrane i zapostavljanje fizičke aktivnosti ne dorpinose zdravlju, zbog čega je potrebno “uzvratiti udarac”.

 

Posle prepijanja i prejedanja, treba najpre dozvoliti telu da se odmori i oslobodi nakupljenih toksina, koji se lako akumuliraju prilikom remećenja prirodnog ritma organizma. Dijeta zasnovana na barenom povrću, južnom voću i čajevima olakšaće vam posao. Uz pravilnu ishranu i napitke od lekovitog bilja ubrzaćete proces čišćenja tela, pišu večernje novosti.

Da bi se kilogrami što pre izgubili, važno je da obroke jedete na vreme i u jednakim vremenskim razmacima. Preporučuju se dve užine u toku dana. Najbolje je da konzumirate citruse, jer im je sada sezona, bogati su vitaminom C i pomažu da se masnoća što pre sagori.

Između obroka, najbolje je piti što više vode, a ukoliko vam se jede nešto slatko, dozvoljena je jedna kašičica meda. Da bi dijeta bila što efikasnija, savetuje se i pola sata laganog vežbanja ili šetnje u toku dana.

PRVI DAN

Doručak: 250 ml isceđene pomorandže, 150 g voćne salate

Užina: dve jabuke

Ručak: povrće bareno na pari – 300 g krompira, 300 g tikvica, kašika maslinovog ulja, začini, jabukovo sirće po ukusu

Užina: voćna salata od kivija i jabuka

Večera: 150 grama integralnog pirinača sa pečukama, čaj od kamilice sa medom i limunom

DRUGI DAN

Doručak: pet suvih šljiva, čaj od breze, čička i mente sa dve kašičice meda

Užina: dve mandarine

Ručak: 200 g obarene cvekle u limunovom soku, kašičica maslinovog ulja, čaj od đumbira, kora pomorandže i šafran sa kašičicom meda

Užina: 350 g voćne salate od ananasa i grejpfruta

Večera: bistra supa od povrća, čaj od lipe, kamilice, matičnjaka i pomorandžinog cveta sa kašičicom meda

TREĆI DAN

Doručak: 250 ml limunade bez šećera, dve kašike muslija prelivene šoljom nemasnog jogurta

Užina: čaj od breze, čička i mente sa dve kašičice meda

Ručak: izdinstani brokoli, karfiol i šargarepa na maslinovom ulju, zelena salata sa narendanom šargarepom posuta suvim grožđem i semenkama suncokreta

Užina: banana

Večera: 200 g brokolija i 200 g karfiola skuvanih na pari i začinjenih limunovim sokom i maslinovim uljem, čaj od matičnjaka i nane sa kašičicom meda

ČETVRTI DAN

Doručak: ovsene pahuljice sa voćem i zeleni čaj sa limunom i medom

Užina: jabuka ili 50 g badema

Ručak: potaž od bundeve ili brokolija, parče skuvanog mesa ili ribe

Užina: tri mandarine

Večera: manje parče skuvanih pilećih prsa ili ribe, skuvano jaje, parče sira ili šolja jogurta sa manjim procentom masti, čaj od gorčice, đumbira, kore pomorandže i šafrana zaslađen kašičicom meda.

Izvor: novosti.rs

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.