Naučite da kontrolišete svoje snove

0

Lucidni snovi su naučno dokazan fenomen. To su oni snovi kada ste svesni da sanjate i koje čak možete u potpunosti kontrolisati. Možda se odmah posle saznanja da sanjate probudite, ali je moguće da duže vremena ostanete u snu a da ste sasvim svesni da sanjate.

Lucidnost (mentalna jasnoća) obično počinje u toku sna kada sanjar shvata da se određeno iskustvo nije pojavilo u fizičkoj stvarnosti već u snu. Jednom kada shvatite da još uvek sanjate, vi dobijate potpunu kontrolu nad svojim snom, što je verovatno i najzanimljiviji deo lucidnog sanjanja.

Uticaj lucidnih snova na stvarnost

Lucidni snovi zaista mogu biti moćni i mogu imati snažan uticaj na vašu stvarnost i stvarnost ljudi oko vas.

Paul McCartney je napisao celu melodiju legendarnog hita Beatlesa “Yesterday” nakon lucidnog sna. James Cameron je u lucidnim snovima osmislio nekoliko scena za film Avatar. Nikola Tesla je bio poznati lucidni sanjar, a smatra se da je on čak išao i korak iznad samih lucidnih snova. Poznati slikar Salvador Dali znao je za lucidne snove i pre nego što su naučno potvrđeni u laboratoriju. Veliki broj njegovih radova nastao je upravo u snovima koje je mogao kontrolisati.

Još mnogi ljudi čija nas mašta i danas inspiriše bili su (neki su još uvek) lucidni sanjari, kao što su Christopher Nolan, Stephen King, Richard Feynman, Albert Einstein… Njihova dela govore sama za sebe i pokazuju koliko nam snovi zaista mogu pomoći u kreativnosti i stvaranju neverovatnih remek dela iz raznih grana zanimanja.

Naučite da kontrolišete svoje snove

Brojne studije zaključile su da gejmeri imaju daleko veću šansu da redovno sanjaju i i kontrolišu lucidne snove. Gejmeri su u svom budnom stanju već izvežbani u manipulaciji virtualnog sveta, tako da im manipulacija sna ne predstavlja veći problem. Ali i ako niste gejmer, postoje velike šanse da naučite da kontrolišete svoje snove.

Živopisni snovi javljaju se tokom REM faze sna. U proseku, imaćete tri do pet ovakvih faza tokom jedne noći, a upravo ćete u tim fazama imati najveću šansu da sanjate snove kojih ćete se sutradan sećati.

Faza 1 – Sećanje sna

Prvi korak može biti težak i frustirajući za mnoge lucidne početnike. Nije se uvek lako setiti svog sna, jer oni često dolaze u fragmentima koji nemaju nikakvog smisla. Ipak, morate zapamtiti da je ovo jedan od najvažnijih koraka u vežbi kontrole snova. Vrlo je jednostavno, ako se ne sećate svojih snova kako onda možete očekivati da kontrolišete šta se u njima događa?

Faza 2 –Zapisivanje sna

Pre nego što odete na spavanje, pored kreveta ostavite olovku i blok. Ovo će biti vaš dnevnik snova. Kada se probudite, odmah zapišite svaki detalj kog se možete setiti. Šta se dogodilo u snu? Kako ste se osećali? Gde se to dogodlo? Da li je san bio u boji? Možete li se setiti bilo kog zvuka?

Faza 3 – Ponavljanje

Neka vam zapisivanje snova postane navika. Na početku će biti teško da se setite svih detalja, ali već nakon sedam dana ovakve prakse mnogo lakše ćete se setiti svojih snova.

Faza 4 – MILD tehnika

Četvrta faza je spremna za eksperimente. Postoji nekoliko načina da kontrolišete snove, a počinjemo sa Stephen Labergeovom tehnikom za izazivanje lucidnih snova.

Postavite alarm da vas probudi za pet, šest, ili sedam sati nakon što ste zaspali. Kada vas alarm probudi, pokušajte da zapamtite san što bolje. Kada ste zapamtili sve što ste mogli, vratite se na spavanje zamišljajući da ste u prethodnom snu.

Ne brinite ako vam se nasumične misli počnu motati po glavi ili ako ne uspete iz prvih par pokušaja. Nakon nekoliko dana vežbanja utonućete u san i konačno doživeti iskustvo lucidnih snova.

Faza 5 – WBTB tehnika

Prema nekim tvrdnjama, ovo je najuspešnija tehnika. Postavite alarm da vas probudi pet sati nakon što zaspite. Kada vas probudi, ostanite budni sat vremena, razmišljajući o prethodnom snu. Ponovno zaspite koristeći MILD tehniku.

Lucidni snovi vam se mogu učiniti nedostižnim, ali kada jednom savladate tehniku, oni mogu postati svakodnevna zanimljiva pojava. Kada jednom budete budni u toku noći i shvatite da na primer letite i upravljate, odnosno birate pravac, destinaciju i brzinu leta ili da možete trčati nadljudskom brzinom, vi zapravo i niste budni – vi sanjate lucidne snove!

Lucidnim sanjarima početnicima može se dogoditi da se naglo probude kada prvi put shvate da su budni u svom snu, ali vremenom ovo prestaje biti šok i nakon par snova, prestaćete da se budite.

 

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.