U toku modernizacija 402 kilometra pruga, rekonstruisano 516

0
Foto: pixabay

“Infrastruktura železnice Srbije“ trenutno izvodi radove na rekonstrukciji i modernizaciji 402 kilometra magistralnih i regionalnih pruga u Srbiji, a vrednost tih poslova iznosi oko 960 miliona evra. Kada se tome doda još 516 kilometara pruga rekonstruisanih u protekle četiri godine, u modernizaciju i rekonstrukciju železničke infrastrukture u Srbiji uloženo je u ovom periodu skoro milijardu i po evra. Ukupno je železnici namenjeno četiri i po milijarde evra.

Zahvaljujući Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Vladi Republike Srbije u toku je sveobuhvatna modernizacija železničke infrastrukture i izgradnja novih pruga, koja će u narednih par godina u potpunosti promeniti celokupan železnički saobraćaj u našoj zemlji.

Izgradnja savremenih železničkih saobraćajnica doprinosi ne samo izgradnji bolje i efikasnije železnice, već unapređuje kvalitet i standard života građana, a srpskoj privredi omogućava konkurentan transport, saopštile su “Infrastruktura železnice Srbije”.

U ovom trenutku, u toku je izgradnja pruge za velike brzine na ukupno 74,7 kilometara pruge između Beograd Centra i Novog Sada, a položeno je i prvih sedamnaest kilometara pruge za brzine do 200 kilometara na sat. Reč je o najvećem i najznačajnijem infrastrukturnom projektu u ovom delu Evrope. Pored toga, počela je i rekonstrukcija 68,8 kilometara pruge između Jajinaca i Male Krsne, na međunarodnom železničkom Koridoru 10, a ove godine započela je i rekonstrukcija 259 kilometara regionalnih pruga u Srbiji.

Radovi se trenutno izvode na regionalnim prugama Niš-Zaječar (108 km), Subotica – Senta (38,5 km), Markovac – Resavica (53 km), Kragujevac – Lapovo (31 km) i Kikinda – Banatsko Miloševo (28,5 km).

Sve pruge na kojima su radovi lane završeni ili su ove godine u toku, decenijama pre toga nisu bile rekonstruisane. Na većem broju deonica na tim prugama brzina vozova bila je svega 10-30 kilometra na sat.

Zahvaljujući prošlogodišnjoj rekonstrukciji regionalnih pruga Šabac – Loznica – Brasina (53 km) i Požarevac – Majdanpek (90 km), ponovo je na ovim deonicama nakon više godina obnovljen putnički železnički saobraćaj.

Pored toga, samo u protekle dve godine “Infrastruktura železnice Srbije” rekonstruisala je i uredila oko 40 železničkih stanica i automatizovala sedamnaest putnih prelaza u Srbiji, a nakon više decenija započela je i obnovu ukupno 27 tunela na srpskim prugama.

Rekonstrukcija po četiri tunela na prugama Donja Borina – Zvonik i Kraljevo – Raška već je završena, a u toku je rekonstrukcija još četiri tunela između Bora i Majdanpeka i petnaest tunela na “Šarganskoj osmici”.

Već naredne godine, očekuje se i početak radova na trećoj deonici pruge za velike brzine Novi Sad – Subotica, kao i modernizacija i elektrifikacija pruge Niš – Dimitrovgrad, sa izgradnjom obilaznice oko Niša, a planirana je i rekonstrukcija još oko 230 kilometara regionalnih pruga u Srbiji.

Izvor: rts

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.