Počinje gradnja deonice auto puta Preljina-Požega, radovi vredni 450 miliona evra

0
Foto arhiva

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće danas početku izgradnje deonice autoputa Preljina – Požega, u dužini od 30,9 kilometara, na Koridoru 11 (E-763).

Početak radova je planiran u blizini Čačka u 15 časova, najavljeno je iz Predsedništva.

Izvođač je kineska kompanija CCCC (Čajna komjunikejšens end konstrakšen kompani), a rok za izvođenje radova je 36 meseci.

Vrednost radova je 450 miliona evra.

Deonica Preljina – Požega je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd – Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara.

Skoro trećinu trase na budućem autoputu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli: tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje.

Autoput Preljina – Požega je podeljen na tri manje deonice.

Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.

Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela “Laz” od 1.750 metara.

Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Autoput od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg autoputa Beograd – Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.

Deonica Preljina – Požega će povezati Čačak, Lučane i Požege i dva okruga – Moravički i Zlatiborski i važan je ne samo za brži razvoj tog dela Srbije, već i za regionalno povezivanje.

Kod Čačka će se Moravskim koridorom povezati Koridor 11 i Koridor 10.

U Srbiji je 2016. na takozvanom Koridoru 11 (taj putni pravac ne spada u zvanične panevropske koridore) pušten u saobraćaj autoput Ljig – Preljina u dužini od 40 kilometara, a uskoro će biti u saobraćaju i ceo potez od Obrenovca do Preljine u dužini od 102 kilometra.

Kinezi sa domaćim podizvođačima su pri kraju gradnje dve deonice: Obrenovac – Ub i Lajkovac – Ljig. Na toj trasi je i deonica Ub – Lajkovac koju su ranije izgradili domaći izvođači.

Takođe, Kinezi grade i autoput od Surčina do Obrenovca koja bi trebalo da bude gotova do kraja 2019.

Planirana je i gradnja deonice Koridora 11 od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, u dužini od 107 kilometara.

Izvor: tanjug, rtv

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.