Evidencija o državljanima Srbije u elektronskom obliku

0

U skladu sa Zakonom o dopunama Zakona o državljanstvu Republike Srbije, po prvi put je uspostavljena jedinstvena evidencija o državljanima Srbije u elektronskom obliku. Ovo znači da građani više neće morati da budu kuriri koji nose uverenje o državljanstvu sa jednog na drugi šalter, već će ova elektronska evidencija biti dostupna svim službenicima državne uprave i lokalne samouprave.

U okviru Centralnog sistema matičnih knjiga Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, u kojima se vode podaci iz tri matične knjige – rođenih, venčanih i umrlih, uspostavljena je nova jedinstvena elektronska evidencija o državljanima Republike Srbije kao četvrta knjiga – knjiga državljana.

Kako su podaci o državljanima Republike Srbije poslednjih 70 godina vođeni na različite načine i u okviru različitih nadležnosti, uspostavljanja elektronske evidencije o državljanima je predstavljao jedan od najzahtevnijih poslova u okviru projekta digitalizacije javne uprave, odnosno uspostavljanja elektronskih evidencija sa podacima građana u okviru sistema elektronske uprave u Srbiji.

Uspostavljanjem evidencije o državljanima napravljen je važan korak ka zaokruživanju registara građana, ali je veliki posao i dalje pred nama.

Naime, obzirom da su se podaci o državljanima vodili u preko 300 različitih baza podataka, kao i obzirom da su mnoge od njih bile nepotpune i nisu sadržavale JMBG broj državljana, naročito one u periodu od 1940. do 1980 godine, biće potrebno određeno vreme da se ti podaci upotpune i da novouspostavljena elektronska evidencija o državljanima u Srbiji zablista punim sjajem u sistemu elektronske uprave Republike Srbije.

“Zahvaljujući timskom radu Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, kabineta predsednice Vlade, a uz tehničku asistenciju Kancelarije za IT i eUpravu, konačno je uspostavljena i ova elektronska evidencija. Podaci iz elektronske evidencije državljana su dostupni i kroz korišćenje informacionog sistema za razmenu podataka po službenoj dužnosti (eZUP), tako da će sve institucije koje koriste ovaj informacioni sistem, u skladu sa odobrenim pravima, moći da pristupaju podacima o državljanima na teritoriji cele Srbije” , izjavio je doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.

On je dodao da je ovu elektronsku evidenciju uspostavilo Ministarstvo unutrašnjih poslova u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave i da su tim povodom oba ministarstva izdala Instrukcije jedinicama lokalne samouprave u vezi prenosa podataka sa jasnim rokovima za završetak posla.

“Koristim ovu priliku da se u ime oba ministarstva zahvalim svim gradskim i opštinskim upravama koje su postupile po navedenim instrukcijama i ovaj važan zadatak završile u roku. Apelujem na one koje još uvek nisu postupile po navedenim instrukcijama da to hitno učine” izjavio je doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.

Izvor: rtv

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.