Đaci već dve nedelje slušaju časove s televizije

0
Foto: pixabay

U komunikaciji s našim učenicima koristimo tri platforme: „Gugl učionicu“ za nastavu na daljinu, „Vajber“ grupu za kontakt porukama i oglasnu tablu škole – kaže Mileva Draško, majka je dvojice osnovaca.

Zbog uvođenja vanrednog stanja prouzrokovanog pandemijom koronavirusa, već dve nedelje osnovci i srednjoškolci nastavu slušaju na daljinu, odnosno putem televizije na programima Radio-televizije Srbije, što je prvi put organizovano kod nas.

Mileva Draško majka je dvojice osnovaca koji pohađaju prvi i peti razred, a osim toga zaposlena je u jednoj novosadskoj srednjoj školi. Kako kaže, kada je objavljeno da će deca nastavu pohađati pomoću televizije, znala je da je to odlična ideja jer će klincima vreme biti ispunjeno i imaće kontinuitet u učenju.

– Kada je počela nastava na daljinu, moja deca su se brzo i lako navikla – kaže Mileva Draško, dodajući da su deca s oduševljenjem prihvatila takav način organizovanja časova, ali da su postavila brojna pitanja poput „Gde su naši nastavnici?“, „ Kada ćemo ih videti?“, „Da li će naše zadatke neko videti ili pregledati?“… Naša sagovornica ističe da je nastojala da dobro organizuje i ispuni dan svoje dece i da je to verovatno ključ uspeha.

– U kući „radni“ dan počinje buđenjem oko 7.30 časova, obavljanjem jutarnjih rituala i pripremom prostora za rad – objašnjava Mileva. – Deca od 8 do 9.30 časova prate nastavu na televiziji, zatim stupaju u kontakt s učiteljicom i nastavnicima, koji ih dodatno upućuju u nastavne jedinice koje su tog dana pratili, dele sav potreban materijal i zadaju domaće zadatke. Vreme od 10 do 12 sati posvetili smo izradi zadataka i završavanju svih školskih aktivnosti, a potom, da bih im dan učinila zanimljivijim, zajedničkim snagama pripremamo ručak, spremamo stan i nastojimo da što kreativnije ispunimo slobodno vreme. S obzirom na to da se moja deca bave sportom i muzikom, nastojimo da im dopustimo da pogledaju neke značajne utakmice, radimo vežbe u skladu s kućnim uslovima, slušamo muziku i gledamo filmove prikladne njihovom uzrastu…

Po rečima Mileve Draško, za ove dve nedelje nije se susrela s većim problemima kada je reč o učenju na daljinu, s obzirom na to da se deca osećaju slobodnije nego kada su u školi pod budnim okom učitelja i nastavnika.

– Kombinacija časova koji se prikazuju na televiziji i komunikacija s učiteljima ili nastavnicima su sasvim dovoljni, retki su trenuci kada moramo da „uskočimo“ kao pomoć i da dodatno objašnjavamo lekcije – naglašava naša sagovornica. – Odlično je što uvek postoji mogućnost da se javimo učiteljici i potražimo pomoć ukoliko deca imaju neke poteškoće tokom savladavanja lekcija. Osim toga, moramo redovno da ih izveštavamo o napretku dece da bi imali uvid u to kako klinci uče i da li redovno prate nastavu na televiziji.

Draško naglašava da je ključ uspeha dobar odnos između nastavnika, učenika i roditelja, u kojem su trenutno svi pod jednako velikim pritiskom i odgovornošću.

– Samo međusobnim slušanjem i pomaganjem možemo smanjiti psihološki pritisak i prebroditi veoma tešku situaciju – savetuje Mileva Draško, i napominje da treba imati na umu da su mnogi roditelji odsutni i rade u teškim uslovima, ali da je zajednički cilj stvaranje uslova za redovan završetak školske godine, a da je na prvom mestu zdravlje naših učenika i njihovih porodica.

Komunikacija putem interneta

Iz ugla prosvetnog radnika u srednjoj školi, Mileva Draško kaže da su u ovoj kriznoj situaciji država i Grad našli dobro rešenje za realizaciju nastavnog plana i programa.

– U komunikaciji s našim učenicima koristimo tri platforme: „Gugl učionicu“ za nastavu na daljinu, „Vajber“ grupu za kontakt porukama i oglasnu tablu škole – pojašnjava Mileva Draško. – Osim toga, za učenike koji nemaju tehničke mogućnosti da se uključe u takav način komunikacije pronašli smo rešenje: sav materijal mogu dobiti od svojih odeljenjskih starešina. Kao nastavnik stručnih predmeta, omogućila sam učenicima da, po određenom rasporedu, imaju pristup mojim časovima i tada im prosleđujem nastavne sadržaje. Na taj način učenici mogu napraviti plan rada i raspodeliti obaveze i da ih rade umerenim tempom. Pratim rad učenika i vodim beleške o njihovom angažovanju i napredovanju kroz domaće zadatke, prezentacije, studije slučaja, pisanje eseja i obavezno im šaljem povratne informacije.

Izvor: dnevnik

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.