Brza pruga Beograd-Stara Pazova biće gotova krajem septembra

0
Foto: zeleznicesrbije.com

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas gradilište na železničkoj stanici Zemun koja je deo projekta izgradnje brze pruge od Beograda do Novog Sada i Subotice, a kineski izvođači su najavili da će prva deonica, od Beograda do Stare Pazove, biti završena do kraja septembra.

Vučić je obilazak radova na budućoj pruzi, za vozova brzine do 200 kilometara na sat, započeo na deonici Beograd Centar – Stara Pazova, gde je od kineskih kompanija dobio obećanje da će pruga biti završena do kraja septembra i da će moći da se pusti u saobraćaj do kraja godine.

Takođe, Kinezi su, na pitanje predsednika kada će početi da grade i poslednju deonicu brze pruge od Novog Sada do granice sa Mađarskom, najavili da će radove započeti 1. septembra.

„Ovo je drugo lice Srbije. Građani su ponovo počeli da se voze železnicom. Kada bude gotova brza pruga, biće mi lakše da idem do Novog Sada vozom, biće brže i lepše putovanje”, rekao je Vučić, preneo je Tanjug.

Predsednik je zahvalio Kini i podsetio da je projekat brze pruge deo inicijative „Pojas i put”.

Obilasku radova prisustvovali su i ministar građevinarstva Tomislav Momirović, ambasadorka Kine Čen Bo i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Radovi se trenutno obavljaju na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije, kao i na relaciji Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD Internešenel.

Na deonica Beograd Centar – Stara Pazova projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd Centar – Batajnica do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat.

To je prva deonica pruge brze Beograd – Budimpešta, koja će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji.

Na dva koloseka vozovi će ići brzinom od 200 km u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 km u teretnom saobraćaju.

Pruga od Beograda do Novog Sada će, kako je ranije najavljeno, biti građevinski završena do kraja 2021. godine.

Vrednost radova na deonici do Stare Pazove je 350,1 miliona dolara, što je obezbeđeno iz kredita Eksim banke Kine.

Radovi su počeli krajem novembra 2017. godine.

U okviru pruge biće izgrađena tri nadvožnjaka: Kamendin, Nova Pazova i Stara Pazova i podvožnjak Zemun polje, a biće uređene i železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova.

Predviđena je izgradnja i nove stanične zgrade u Zemunu, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na drugu lokaciju. Takođe, biće napravljena nova stajališta Altina i Kamendin.

Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd – Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga kroz Srbiju biće duga oko 184 kilometara.

Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren između Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine „Pojas i put”.

Pruga se neće ukrštati sa putevima, a od Beograda do Novog Sada moći će da se stigne za manje od pola sata.

Izvor: politika

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.