Avio kompanije upozoravaju: Nećemo da letimo po idiotskim pravilima

0

Ne samo zabrana letenja u vreme korone, nego ni nova pravila za nastavak rada, ne nude svetlu budućnost svetskim avio prevoznicima.

ER Frans-KLM objavio je gubitak od 1,8 milijardi eura u prvom tromesečju 2020. Države ulažu milijarde, ali prognoze za celu godinu su mnogo gore od očekivanih – prema izveštaju kompanije, gubitak u drugom tromesečju biće značajno veći.

Er Frans-KLM očekuje da u ovom kvartalu gubitak ostane 95 posto i da u sledećem, kada ljudi počnu polako da se vraćaju letenju bude 80% – najveći od merdžovanja francuske i holandske kompanije 2004. godine. Ako se na zabranu letenja doda i pad cene nafte, dobija se smrtonosni koktel za avio prevoznike. Iz Pariza kažu da poseduju gorivo kupljeno za 455 miliona evra koje nije iskorišćeno, a kome je vrednost danas daleko manja.

Planirano je da avio prevoznik sa sedištem u Parizu, drugi po broju putnika u Evropi posle Lufthanze, dobije pomoć od 11 milijardi evra od državnih akcionara – Francuske i Holandije. Ovaj plan nudi kompaniji spas u najvećoj krizi u istoriji avio saobraćaja, koja bi prema podacima Međunarodne asocijacije avio-transporta, bez pomoći država, mogla da dovede do bankrota polovinu avio kompanija u svetu.

Međutim i države pomoć ne daju olako. Er Frans strahuje da bi posle ove novčane injekcije, države mogle da preispitaju svoje učešće i akcije u kompaniji.

Sve avio kompanije su u krizi

Nije ništa bolje ni u drugim svetskim avio kompanijama. Iz grupe IAG, vlasnika Britiš Ervejz, španske Iberije i Vuelinga, prijavljuju gubitak od 1,7 milijardi evra i upozoravaju da se saobraćaj neće povratiti u normalu do 2023 godine – prenosi „Gardijan“.

„Biće neophodne strukturalne promene na nivou cele industrije, ne samo u individualnim kompanijama”, rekao je izvršni direktor IAG Vili Volš.

Britiš Ervejz planira da otpusti 12 hiljada radnika i da zatvori svoj pomoćni hab na aerodromu Getvik iako je od države (Britanije i Španije) dobila 1,34 milijardi evra pomoći.

Mnoge kompanije su željne da što pre polete, međutim ima i onih koji odbijaju da rade pod novim uslovima. Krajem aprila, Majkl O Liri, direktor irske kompanije Rajan er, izjavio je za „Fajnenšel tajms“ da „neće leteti po idiotskim pravilima” koja im određuje država.

To je njegov odgovor na pravila koja nalažu da u redu od tri sedišta srednje mora biti prazno. O Liri je dodao – „Za prazna mesta u avionima će platiti ili država ili mi nećemo poleteti”.

Da se avio prevoznicima piše crna budućnost dokaz je i nedavni potez jednog od najbogatijih i najuticajnijih ljudi na planeti – Vorena Bafeta. Njegov holding Berkšir Hatavej prodao je u aprilu svoje akcije u američkim avio kompanijama. Sve svoje investicije kompanija je povukla iz Velike četvorke koju čine Delta, Junajted, Sautvest i Amerikan erlajnz.

Izvor: sputnik

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.