Novi most preko Dunava simbol novog doba u Novom Sadu

0
Foto: grad novi sad

Maketa novog mosta preko Dunava u produžetku Bulevara Evrope koji će povezati Novi Sad sa obilaznicom u Sremskoj Kamenici, predstavljena je javnosti, a o četvrtom novosadskom mostu su govorili gradonačelnik Miloš Vučević i prof. dr Vuk Bogdanović sa Departmana za saobraćaj Fakulteta tehničkih nauka. Projekat izgradnje mosta u Novom Sadu, na predlog Grada, a uz podršku predsednika Republike Srbije, Vlada je proglasila projektom od nacionalnog značaja.

Foto: grad novi sad

– Izgradnja mosta više nije samo želja, to je plan za budućnost Novog Sada. Borimo se protiv svih zapreka, a mostovi nisu samo deo saobraćajne infrastrukture, već imaju snažnu simboliku i kulturološko i sociološko značenje. Kada smo otvarali Žeželjev most rekao sam da je vreme da pričamo o četvrtom mostu, jer smo se obnovom tek vratili na 1999. godinu. Ako budemo posvećeni u narednim godinama ovaj most je izvestan, a to dokazuje odluka Vlade da njegovu izgradnju proglasi projektom od nacionalnog značaja. Ovaj most sa pratećom infrastrukturom je u istom rangu kao autoput Miloš Veliki, ili Moravski koridor što znači kraće rokove i jednostavnije procedure. Samo za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa procena je da nam je potrebno 11 miliona evra, a ukupno oko 15 milijardi dinara, ali to nas neće obeshrabriti. Imali smo sastanke sa nekoliko svetskih kompanija koje su zainteresovane za učešće u ovakvom projektu. Preko Uprave za investicije i građevinsko zemljište, završili smo generalni projekat, a taj projekat se pred vama razrađuje kroz ovaj 3D koncept, odnosno maketu. Do kraja ove godine Grad će usvojiti plan generalne regulacije za most, a on je već ucrtan u generalnom urbanističkom planu. Plan je da 2021. godine raspišemo tender za izradu idejnog projekta, a onda idemo na jedinstveni tender za projektno-tehničku dokumentaciju i izvođenje. Ovaj most ima ekonomski potencijal i značaj u zaštiti životne sredine, ali simbolizuje novo doba u Novom Sadu koji je centar industrije 21. veka. Verujem u zajedništvo dobrih ljudi i snagu ovog grada – naglasio je gradonačelnik Vučević.

Prema rečima prof. dr Vuka Bogdanovića, Novom Sadu tri mosta nisu dovoljna, ako se uzmu u obzir statistički podaci od prošle godine koji pokazuju da grad ima preko 350 000 stanovnika i oko 120 000 registrovanih vozila.

– Ovaj most će dati poseban kvalitet našem gradu. Inače, kroz Srbiju prolazi najduži deo toka Dunava koji iznosi 583 km, a ovo će biti prvi most na toj dužini, koji će imati izvanrednu biciklističku infrastrukturu. Održivi razvoj saobraćaja zasnovan je na kvalitetnom biciklističkom saobraćaju, te ćemo i o tome voditi računa. Most će omogućiti rasterećenje najopterećenijeg putnog pravca u gradu, od Mosta slobode do Železničke stanice, duž Bulevara oslobođenja. Sve raskrsnice na tom potezu su pod velikim saobraćajnim pritiskom. Takođe, most će povezati državne puteve, Srem, Mačvu, Posavinu i Semberiju sa Bačkom i olakšati stanovnicima ovih regija pristup Novom Sadu – naglasio je rukovodilac izrade Studije smart plana za Grad Novi Sad koja je odgovorila na pitanje opravdanosti i benefita izgradnje novog mosta.

Autor: brif

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.