Nacrt plana četvrtog novosadskog mosta na javnom uvidu do 13. jula

0
Foto: Dnevnik/R. Hadžić

O tome da je neophodno izgraditi most na Dunavu, koji će na još jednom mestu povezati Novi Sad i Srem, govori se već godinama, a do 13. jula će na ranom javnom uvidu biti nacrt plan generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope.

Inače, interesantno je to da projekat za povezivanje dveju obala u urbanističkim planovima grada postoji još od šezdesetih godina prošlog veka. Nacrtom plana obuhvaćeno je građevinsko područje, površine oko 15 hektara, u Novom Sadu i Sremskoj Kamenici, koje obuhvata Bulevar Evrope, od Ulice Tone Hadžića do planirane raskrsnice Karađorđeve ulice sa državnim putem na sremskoj strani.

Osim na Generalni plan Grada do 2021. godine i aktuelne planove u okruženju, nacrt plana se oslanja i na uslove nadležih institucija, kao i na Generalni projekat s prethodnom studijom opravdanosti novog mosta preko Dunava, koji je koštao 24,6 miliona dinara, s PDV-om. Taj posao je na tenderu Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije početkom prošle godine poveren „DB inženjeringu” iz Beograda i firmama „MHM projekt” iz Novog Sada, „Geom” iz Beograda, kao i „Gradis birou za projektovanje” i „Ponting inženjerskom birou” iz Maribora.

Trasa mosta prelazi preko Ribarskog ostrva i Kameničke ade i na sremskoj strani se završava na potesu „Bocke”. Konceptualnim okvirom će, između ostalog, biti definisati most s pristupnim saobraćajnicama i pešačkim i biciklističkim stazama, kao i njegovo povezivanje s Telepom, Limanom, Kameničkom adom i Ribarskim ostrvom.

Bulevar Evrope se, na novosadskoj strani, završava dvotračnom kružnom raskrsnicom, u koju se ulivaju još i Bulevar patrijarha Pavla (nekadašnji Somborski bulevar), Ulica Ćirila i Metodija i produžetak Bulevara cara Lazara. Od te raskrsnice do obale Dunava, sa novosadske strane je mahom neizgrađen prostor na obodu Telepa i Limana 4, osim u delu Ulice Sime Matavulja i dela na kom je kasarna Vojske Srbije. Ti objekti su, kako je navedeno, u veoma lošem stanju.

Plan predviđa da sve obuhvaćene površine budu javne namene, za saobraćajnice, zelene i vodne površine. Kako je navedeno, pojedini delovi nalaziće se u unutar zaštitnog pojasa odbrambenog nasipa, pa će dimenzije zone zaštite i uslovi uređenja daljom razradom nacrta biti preciznije definisani. Ukupna trasa trebalo bi da bude oko 2,6 kilometara i podeljena je na dve deonice – prvu dužine oko 0,9 kilometara, od Ulice Tone Hayića do 1300 kaplara, dok druga, dužine 1,7 kilometara, obuhvata most i pristupne saobraćajnice, od 1300 kaplara pa do Karađorđeve ulice u Sremskoj Kamenici.

Generalnim projektom načelno je definisana trasa i izgled mosta, odnosno prostorna ograničenja, te namena i korišćenje zemljišta, koncepcija i tip raskrsnica, saobraćajni tokovi i druge karakteristike, koje će kasnije predstavljati osnovu za idejni projekat. Po planskoj dokumentaciji, novi most između Šodroša i Sremske Kamenice, u produžetku Bulevara Evrope, predviđen je za kretanje motornih vozila, autobusa, za teretni saobraćaj, ali i za pešake i bicikliste. Planirane su najmanje po dve kolovozne trake u oba smera, kao i dvosmerne biciklističke staze i trotoari.

Osim sa nastavkom Bulevara Evrope, most mora biti povezan i sa bulevarima Patrijarha Pavla i Cara Lazara, ulicama Heroja Pinkija i Ive Andrića, te planiranim nastavkom Bulevara despota Stefana, odnosno Ulicom 1.300 kaplara, kao i nastavkom Sime Matavulja. Plan predviđa i nove saobraćajnice koje će povezati Ribarsko ostrvo i Kameničku adu, a na tom području direktan pristup mostu imaće samo biciklisti i pešaci.

Preko mosta, za sada, nije planirano povezivanje bačke i sremske strane vodovodnog i kanalizacionog sistema. Odvođenje atmosferskih voda s predviđeno je preko mreže u Dunav, ili u kanalizacioni sistem Novog Sada, s tim što je pre upuštanja atmosferskih voda u Dunav, neophodno njihovo prečišćavanje na separtatoru, kako bi se sprečilo zagađivanje vodotoka.

Budući da se most na bačkoj strani ukršta s nasipom prve linije odbrane od visokih voda, uslove će dati “Vode Vojvodine”, a daljom razradom plana biće sagledana i mogućnost izmeštanja. Po podacima JP “Urbanizma” kota krune odbrambenog nasipa je 81,6 metara nadmorske visine, a uz priobalni pojas Dunava, širine deset metara od obale ka naselju, mora ostati slobodan prostor, prohodan za tešku građevinsku mehanizaciju, za održavanje obale.

Urbanisti navode da je realizacija poslednje, pete etape Bulevara Evrope, na deonici od Bulevara patrijarha Pavla i novog mosta, do planirane raskrsnice Karađorđeve ulice s državnim putem IIA-119 (Hrvatska – Beočin – Sremska Kamenica), jedan je od preduslova za unapređenje ulične mreže u gradu. Izgradnjom novog putnog pravca, odnosno zapadne obilaznice oko Novog Sada, stvorili bi se uslovi za punu funkcionalnost Bulevara Evrope, koji će se, kada peta faza bude završena, protezati od auto-puta Beograd–Subotica na severu do Limana 4 na jugu.

Plan generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope moguće je pogledati do 13. jula, svakog radnog dana u JP “Urbanizam na Bulevaru cara Lazara 3, kao i na sajtu tog preduzeća, zatim interenet stranici Grada i Skupštine i u šest mesnih zajednica. Primedbe i sugestije u pisanoj formi, zainteresovani mogu dostaviti Gradskoj upravi za urbanizam i građevinske poslove u Školskoj ulici 3.

Ličiće na Most slobode

Maketa novog mosta, koji bi trebalo da liči na susedni Most slobode, predstavljena je sredinom meseca na Ribarskom ostrvu, nedaleko od mesta gde je planirano povezivanje dve obale, odnosno bačke i sremske strane grada.

Gradonačelnik Miloš Vučević tada je izjavio da je reč o važnom projektu, te da je neophodno hitno rešavanje imovinso-pravnih pitanja, eksproprijacije zemljišta, kao i mogućnost posebnog ugovaranja finansiranja i projektovanja istovremeno, te skraćivanje rokova i pojednostavljivanje procedura. On je rekao da o veličini projekta govori i činjenica da je potrebno oko 11 miliona evra za imovinsko pravne odnose i to bez imovine Pokrajine i Republike, koja se isto nalazi na tom delu. Gradonačelnik ja napomenuo i da je razgovarao sa predstavnicima nekoliko svetskih kompanija, koje su zainteresovane da učestvuju u realizaciji ovog projekta.

Izvor: dnevnik

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.