DZNS: Kad i kome se obratiti za psihološko savetovanje usled pandemije COVID 19

0

Odmah nakon uvođenja vanrednog stanja, u martu ove godine, a u cilju očuvanja mentalnog zdravlja naših građana, Dom zdravlja „Novi Sad“ je otvorio i Psihološki call centar gde se kroz telefonski razgovor, podršku i razmevanje i niz psiholoških mera i postupaka nastojalo da se ublaže ili otklone posledice novonastale situacije usled pandemije COVID 19.

Zdravstveni saradnici iz Razvojnog i Savetovališta za mlade, službe za zdravstvenu zaštitu dece čine Psihološki call centar, koji i dalje pomaže  građanima u prevazilaženju psihičkog stanja na koje je nepovoljno uticala situacija u kojoj smo se svi našli. Među njima su najbrojniji psiholozi, ali tu su i pedagozi i defektolog.

Pandemija, uvođenje vanrednog stanja, mere predostrožnosti koje su uključivale socijalnu i fizičku distancu, promenu uobičajenog ritma rada u svim sferama uticala je na stanje produženog stresa, osećaj nesigurnosti,anksioznosti,  straha, zabrinutosti, gubitka kontrole, a kod ljudi osetljivijeg mentalnog zdravlja provociralo je već postojeće simptome, povodom čega su se građani u početku najčešće i obraćali za psihološku pomoć i podršku.

“Novonastala situacija u kojoj se nalazimo za sve nas je nova i pred svima nama su postavljeni novi izazovi kako u ličnom, tako i u profesionalnom životu i evidentno je uticala na mentalno zdravlje stanovništva. Mi smo primili veliki broj poziva od naših sugrađana svih uzrasta, zabrinutih za sopstveno i zdravlje svojih najbližih. Najčešće su nam se obraćali za pomoć starije i usamljene osobe, kao i osobe vulnerabilnijeg mentalnog stanja, kao i mladje osobe zabrinute za egzistenciju (porodičnu, materijalnu, obrazovnu, zdravstvenu…)”, – kažu zaposleni u Psihološkom call centru.

Iz ovog tima, svim našim sugrađanima daju sledeće psihološke preporuke i smernice:

  • Obezbedite objektivne i tačne informacije o korona virusu u našoj sredini. Preplavljenost velikim brojem informacija iz različitih izvora umanjuje mogućnost realne procene i adekvatnog racionalnog reagovanja u datoj situaciji
  • Budite otvoreni i dostupni u komunikaciji sa članovima svoje porodice, razgovarajte o vestima i korona virusu na način koji je prilagođen osobi i datom uzrastu
  • Neophodno je održavati svakodnevnu rutinu, koja će pomoći odraslima i deci da zadrže osećanje sigurnosti, kontrole i upravljanja vlastitim životima
  • Psihološka podrška osobama upućenim na karantin
  • Podrška ljudima i informisanje o neophodnosti traženja dodatne pomoći. Pojedinci koji osećaju uznemirenost, teskobu, napetost, izraženu tugu, bes, paniku, depresivne reakcije koje negativno utiču na njhov o sveukupno funkcionisanje neophodno je da se obrate specijalistima za mentalno zdravlja.
  • Poželjno je održavati komunikaciju sa ljudima iz bliskog okruženja uz prilagođavanje aktuelnim uslovima života i predloženim merama od strane tima stučnjaka za prevenciju COVID 19
  • Organizujte svoju pažnju svakodnevnim aktivnostima i sadržajima koji vam prijaju, a za koje možda ranije niste imali dovoljno vremena

Psihološki call centar Doma zdravlja „Novi Sad“ je na usluzi svim građanima svakog dana tokom nedelje, od 07-20 časova na brojeve telefona 021/4879-640 i 4879-641.

Autor: nsuzivo.rs

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.