Vučić i Orban o zajedničkim projektima i planovima

0
Foto arhiva

Premijer Srbije Aleksandar Vučić sastao se danas u Nišu sa premijerom Mađarske Viktorom Orbanom, sa kojim razgovara .

Nakon tet-a-tet susreta dvojice premijera uslediće zajednička sednica vlada Srbije i Mađarske, zatim potpisivanje nekoliko sporazuma kao i konferencija za novinare Vučića i Orbana, kome je juče na niškom aerodromu Konstantin Veliki priređen doček uz najviše državne i vojne počasti.

Vučić i Orban će posle podne učestvovati i na Biznis forumu u organizaciji Privredne komore Srbije.

Ministri dve vlade, Srbije i Mađarske, imaju i danas više bilateralnih sastanaka u Oficirskom domu u Nišu.

Vučić i Orban obišli novu deonicu na Koridoru 10

Premijer Srbije Aleksandar Vučić jutros je zajedno sa premijerom Mađarske Viktorom Orbanom obišao novu deonicu na istočnom kraku Koridora 10, na deonici Prosek – Bancarevo.

Premijer Vučić je mađarskog kolegu Orbana detaljno upoznao sa radovima, ne samo sa radovi na ovoj deonici već na celom Koridoru 10, a posebno istočnom kraku koji vodi od Niša ka bugarskoj granici.

Orban je čestitao srpskom premijeru na svemu što je do sada urađeno i na onome što je video, posebno pohvalivši kvalitet i brzinu radova.

“Ovo izgleda odlično”, naglasio je mađarski premijer, koji se interesovao za pojedinosti u realizaciji gradnje Koridora 10 kroz Srbiju.

Vučić je naglasio da će sa završetkom Koridora 10 kroz našu zemlju biti značajno skraćeno vreme putovanje na pravcu od Budimpešte preko Beograda i dalje ka Bugarskoj, kao i Makedoniji i Grčkoj.

“Ne samo što ćemo brže putovati već ćemo imati i mnogo bezbednije puteve, a značajno će biti povećan i promet vozila”, naglasio je srpski premijer.

Prema njegovim rečima, istočni krak Koridora 10 je jedan od najtežih deonica zbog brdsko-planinskog predela.

On je dodao da je zato još ponosniji na sve što je do sada učinjeno i što se gradi.

U tom smislu Vučić je rekao da je još nemački kancelar Bizmark govorio o potrebi da se napravi dobar put kroz Grdeličku klisuru, a da se eto to sada realizuje posle toliko vremena.

Vučić je upoznao Orbana i sa aktuelnim radovima na Koridoru 11, koji je važan za povezivanje Srbije sa Crnom Gorom, ali i planiranom izgradnjom autopute Niš-Priština.

“Tako da svi putevi vode kroz Niš, koji postaje reginalni centar i značajna raskrisnica puteva”, rekao je premijer.

Vučić je došao na Koridor zajedno sa mađarskim premijerom Viktorom Orbanom i članovima delegacije Mađarske kao i potrpedsednicom vlade i ministarkom građevinarstva saobraća i infrastrukture Zoranom Mihajlović.

Ta deonica u blizini Niša duga je 9,4 kilometra, a izvođač radova je grčki konzorcijum Aktor i Terna, koji radi zajedno sa domaćim podivozđačima.

Ugovorena vrednost je 36,22 miliona evra, a radovi se finansiraju sredstvima Evropske investicione banke.

Na celoj deonici ima 11 mostova ukupne dužine 343 metara, a najduži je most preko reke Nišave dužine 106 metara.

Deonicu u punom autoputskom profilu čine četiri vozne trake širine 15 metara i dve zaustavne trake širine pet metara.

Usled terenskih i nivelacionih potreba na delu trase se gradi i traka za spora vozila širine 3,5 metra.

Kao mera zaštite životne sredine urađen je zatvoreni sistem odvodnjavanja.

Duž pojasa autoputa urađena je regulacija korita reka Studena, Kunovica u ukupnoj dužini 3.350 metara.

Deonica Prosek – Bancarevo polazi od prethodno izgrađenog dela autoputa, sa prostora iza sela Malča, skreće na jugoistok, prelazi preko postojećeg puta M-1.12 i pruge Niš – Dimitrovgrad.

Potom prelazi preko reke Nišave, kroz područje sela Jelašnice, tokom Kunovačke reke, pa sve do sela Bancareva.

Trasa autoputa prati ili se poklapa sa postojećim regionalnim putem.

Na delovima gde autoput koristi trasu regionalnog puta, grade se nove deonice regionalnog puta.

U zoni naselja Jelašnica, u cilju smanjenja uticaja buke sa autoputa na okolno stanovništvo grade se i zidovi za zaštitu od buke, ukupne dužine 1.904 metra.

Istočni krak Koridora 10 kroz Srbju je dug oko 86 kilometara i na tom delu radi šest stranih kompanija – Grci, Italijani, Španci, Bugari i Česi, a najteža deonica je kroz Sićevačku klisuru.

Kada autoput bude završen od Niša do Bugarske će se stizati za oko sat vremena.

Na istočnom kraku od Niša do Dimitrovgrada je završeno skoro svih 85 mostova i izgrađen je paralelni put.

Tunel Bancarevo je jedan od pet tunela na tom delu Koridora 10.

Vučić je krajem 2015. prisustvovao otvaranju deonice istočnog kraka Koridora 10 Crvena Reka- Čiflik – Staničenje, u dužini od 23 kilometra.

U saobraćaj je tada puštena deonica Crvena Reka – Čiflik, kod Bele Palanke, u dužini od 13 kilometara u punom profilu autoputa odnosno svih šest traka, kao i 10,6 kilmetara od ukupno 12,2 kilometra na deonici Čiflik – Staničenje, kod Pirota u polu profilu.

Izvor: Tanjug

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.