Preminuo kompozitor Zoran Hristić

0

Poznati kompozitor Zoran Hristić preminuo je u 82. godini, javila je danas Radio-televizija Srbije.

Hristić je studirao na konzervatorijumu “Đuzepe Verdi” u Milanu i Muzičkoj akademiji u Beogradu, gde je diplomirao 1963. godine, a za najbolji diplomski rad dobio je prestižnu nagradu “Stevan Hristić”.

Njegov opus obuhvata solistička, kamerna, vokalno-instrumentalna dela, balete, muziku za pozorište, film i televiziju i radiofonska ostvarenja.

Dobitnik je više domaćih i međunarodnih nagrada, među kojima i nagrade za životno delo “Mali princ”, kao i nagradu Zlatni beočug.

Dobitnik je i dve Sterijine nagrade za scensku muziku u predstavama “Koštana” i “Opsada crkve Svetog Spasa” i dve Zlatne arene – 1967. za muziku u filmu “Hasanaginica” i 1969. za muziku u filmovima “Vrane” i “Horoskop”.

Komponovao je muziku i za otvaranje Olimpijskih igara u Sarajevu.

Bio je umetnički direktor i selektor festivala Bemus i Mokranjčevi dani i glavni i odgovorni urednik Muzičke redakcije RTS, a kao član žirija i ugledni umetnik mnogo je doprineo i afirmaciji Sabora trubača u Guči.

Janković Berguš o doprinosu Hristića muzičkom životu Srbije

Zoran Hristić (1938 – 2019), kompozitor, dao je veliki doprinos i ostavio značajan trag u muzičkom životu Beograda i Srbije kaže za Tanjug Jelena Janković Berguš, urednica programa umetničke muzike Centra beogradskih festivala.

Navodi mnogobrojna priznanja koja Hristić dobio u oblasti primenjene umetnosti, a pre svega Zlatnu arenu u Puli za film ”Hasanaginica” 1967. godine i dva godine kasnije za ostvarenja “Vrane” i “Horoskop”.

Navodi i priznanje Sterijinog pozorja za muziku u predstavi Koštana 1993. godiine, a 2002. za muziku u predstavi “Opsada crkve Svetog Spas”, te dodaje da je Hristić autor muzike za filmove najpoznatijih srpskih reditelja Gorana Paskaljevića, Zdravka Velimirovića, Miodraga Popovića, Radivoja Lole Đukića, Živorada Mitrovića…

Ona napominje da je Hristić u oblasti umetničke muzike pripadnik kompozitorske generacije koja je približila srpsku muziku tekovinama evropske muzičke avangarde toga doba, pokazujući određene srodnosti sa kompozicionim tehnikama takozvane “poljske škole” čiji su glavni predstavnici bili Kšištof Penderecki i Vitold Lutoslavski.

“Svojim radom Zoran Hristić je bio naročito vezan za Beogradske muzičke svečanosti. Već na prvom BEMUS-u, 1969. godine, izvedena je Hristićeva kompozicija 4 za E za klavirski trio, koja je dve godine ranije dobila nagradu Jugoslovenske radio-difuzije. Na ovom festivalu izvedena su i neka od najzapaženijih Hristićevih muzičko-scenskih dela kao što su balet ‘Darinkin dar’ koreotorijum ‘Korak’, balet ‘Adam i Eva”, navodi Janković Berguš i naglašava da je Hristić bio predsednik umetničkog veća BEMUS-a 1976-77. godine i selektor festivala “Mokranjčevi dani”.

Izvor: RTV

 

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

POSTAVI ODGOVOR