Novim zakonom ukida se kombi prevoz

0

Od februara se zabranjuje komercijalni transport od šest do devet osoba. Iz malih preduzeća tvrde da nisu konkurencija autobusima.

Od sledeće godine ukida se kombi-prevoz putnika od kuće do neke od evropskih metropola. To je predviđeno novim zakonom o prevozu putnika, koji je usvojen 2015. godine, a čija primena počinje za tri meseca.

Poslovno udruženje prevoznika pozdravlja nove propise, dok se u agencijama koje korisnicima nude uslugu putovanja od vrata do vrata nadaju da će se nadležni ipak predomisliti. I jedna i druga strana imaju svoje argumente, a svi za svoje smatraju da su “jači”.

Činjenica je da ni do sada kombi-prevoz putnika u vozilima koja imaju do devet sedišta nije bio legalan, ali su inspekcije gledale kroz prste. Savo Tošić, iz “Tera travela”, tvrdi da njegova firma posluje četiri godine, ali da druge kolege rade i duže od dve decenije.

“Ovaj način prevoza je opšteprihvaćen i godinama ga koriste studenti, žene sa decom, poslovni ljudi. To je specifična kategorija, jer bi oni da nema nas koristili svoje automobile. Zato nismo čak ni konkurencija auto-prevoznicima”, tvrdi Tošić i dodaje da će primenom ovog zakonskog rešenja biti oštećena njihova firma, ali i država, jer ostavlja bez posla 80 ljudi.

Takođe, on kaže da su najveći gubitnici ipak putnici i da se nadležni pravdaju da će time suzbiti sivu ekonomiju, a da oni smatraju da će ona samo procvetati.

Goran Aleksić, direktor Poslovnog udruženja prevoznika “Srbijatransport”, ističe da u svetu postoji jasna razlika između putničkih vozila i autobusa, koji po propisima imaju više od devet sedišta. Ona vozila koja imaju od šest do devet spadaju u kombije i vlasnicima te kategorije nigde nije dozvoljeno da se bave komercijalnim prevozom putnika u međunarodnom saobraćaju.

“Problem sa kombi-vozilima je što za volanom sede ljudi koji imaju B kategoriju i koji nisu profesionalni vozači. Ne zna se ni koliko vremena voze, da li prave pauze, kao ni da li su uopšte psihofizički sposobni za vožnju, jer ne idu ni na specijalizovane sistematske preglede”, kaže Aleksić.

“Obavljanje javnog prevoza putnika, u domaćem i međunarodnom saobraćaju, podrazumeva ispunjavanje strogih uslova vezanih za bezbednost saobraćaja, poslovnu, finansijsku i tehničku sposobnost tih pravnih lica. Putničko vozilo ne može učestvovati u međumesnom i međunarodnom prevozu jer, navedena vozila nemaju tahografe, pa nije moguće utvrditi vreme rada i odmora vozača u javnom prevozu, čime se ugrožava bezbednost saobraćaja i učesnika. Ni Evropa ne poznaje ovu kategoriju vozila u međunarodnom prevozu putnika”, ističu u Ministarstvu saobraćaja.

Izvor: Novosti

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.