Francuske firme već sledeće nedelje u Srbiji

0
Foto: pixabay

Istovremeno sa posetom predsednika Srbije Aleksandra Vučića, u Parizu od ponedeljka boravi i delegacija Srbije u kojoj se nalaze ministar finansija Siniša Mali, građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić i direktor “Beogradskog metroa i voza” Stanko Kantar.

Oni u Parizu ostaju nešto duže, a u trodnevnu zvaničnu posetu došli su na poziv francuskih domaćina, prenose ”Večernje novosti”.

Glavna tema je beogradski metro, ali su na dnevnom redu i druga značajna ekonomska pitanja.

Njihovi sagovornici u ponedeljak bila su tri francuska ministra – ekonomije i finansija Brino Le Mer, spoljne trgovine Frank Rister i saobraćaja Žan-Batist Žebari, a imali su i važan sastanak u udruženju francuskih poslodavaca “Medef”.

Delegacija Srbije će danas posetiti i kompanije “Alstom” i “Ežis”, koje su angažovane na izgradnji metroa u Beogradu.

Ministar finansija Siniša Mali rekao je za ”Novosti” da će delegacija danas posetiti pariski metro, dok u sredu ide i u Lion, jer je metro u tom gradu po veličini mnogo sličniji beogradskom.

”Treba izgraditi metro, ali i napraviti dobar sistem održavanja i upravljanja. To je upravo ono što očekujemo od naših francuskih partnera. Mislim da smo na pravi način predstavili Srbiju. Uprkos pandemiji korona virusa, Srbija ima najmanji pad BDP-a u Evropi. Biće na kraju -0,9 ili -1, što je u odnosu na jednu Francusku koja ima -8, neverovatan rezultat. Po izrazu lica mog kolege francuskog ministra finansija video sam da je bio iznenađen tom cifrom. To je slika jedne drugačije Srbije”, istakao je Mali.

Tokom susreta se, kako je naveo Mali, videlo ogromno interesovanje francuskih kompanija za ulazak u Srbiju i investiranje u nove projekte.

”Srbija se pokazala kao stabilna i atraktivna investiciona destinacija. Osim ispunjenih obećanja predsedniku Makronu 2019. godine kada je bio u Srbiji, da ćemo završiti koncesiju aerodroma “Nikola Tesla” s “Vensijem” i da ce “Suez” nastaviti da radi na projektu izgradnje fabrike za pretvaranje otpada u energiju u Vinči, krajem ove godine krenućemo i u realizaciju višedecenijskog sna građana Beograda, a to je izgradnja metroa. Zajedno tražimo nove šanse za investiranje. Svaka nova investicija iz Francuske za nas znači nova radna mesta i doprinos razvoju naše ekonomije. Za to se borimo i taj interes su potvrdili svi s kojima smo razgovarali”, dodao je.

Ministar Momirović za ”Novosti” ističe rešenost Srbije da tokom narednih godina izgradi beogradski metro.

”Pričamo o najvećem investicionom projektu u Beogradu poslednjih decenija. Spremni smo da ga započnemo i završimo. Uveren sam da ćemo to i uraditi. Francuzi su vodeći u svetu u vezi sa šinskim sistemima. Imaju besprekorno znanje i iskustvo. Razgovarali smo o mnogo tema koje se tiču integrisanog saobraćaja, metroa, železničke infrastrukture i kompozicija”, rekao je.

Sa francuskim domaćinima su članovi srpske delegacije, kako je dodao Momirović, pretresli sva pitanja koja su od značaja, ne samo za sektor infrastrukture i saobraćaja, nego, uopšte, za ekonomiju.

”Razgovarali smo i o vakcinaciji. Kao građanin Srbije sam se osećao veoma ponosnim kada smo im izložili naše rezultate. To je najvažnija tema na planeti u ovom trenutku, a Srbija je vodeća zemlja u Evropi kada je reč o vakcinisanju”, naglasio je.

Pomoćnik gradonačelnika Beograda Goran Vesić kazao je za ”Novosti” da se u pregovorima s “Alstomom” već došlo do toga da se radi na dizajnu vagona za beogradski metro.

”Predložili su šest, a mi ćemo u utorak izabrati tri i oni će se naći na glasanju. Građanke i građani Beograda će moci tako da izaberu kakav dizajn metroa žele. Za svaku od 41 stanice biće raspisan poseban konkurs za uređenje. Na tome ćemo angažovati domaće arhitekte”, rekao je Vesić.

Svaka metro stanica će, dodaje zamenik gradonačelnika, izgledati drugačije i govoriće o tom delu Beograda i Srbije.

”Veoma su bili značajni i naši razgovori u “Medefu”, koji okuplja vodeća preduzeća. Na sastanku je bilo veoma mnogo moćnih francuskih kompanija koje su izrazile želju da rade u Beogradu. Predstavili smo im neke od naših novih infrastrukturnih projekata, kao što je proširenje BG-voza koji će s četiri nove linije činiti jedinstven sistem s metroom i čija će vrednost biti oko milijardu evra”, rekao je.

Vesić kaže da je francuskim domaćinima predstavljena razgovarano i druga faza fabrike za preradu otpadnih voda u Velikom selu, gde se u ovom trenutku radi prva faza s Kinezima, čija je vrednost između 400 i 600 miliona evra, zavisno od tehnologije.

”Tu su, takođe, i dva nova gradska tunela, čija je vrednost oko 145 miliona, novi most na Dunavu s vrednošću oko 200 miliona…Za svaki od tih projekata tražimo partnere i nekoliko francuskih kompanija je najavilo da će već sledeće nedelje doći u Beograd, da razgovaraju o tome”, dodao je Vesić.

On dodaje da Francuska nema ni u jednoj zemlji van EU u Evropi u ovom trenutku posla koliko ima u Beogradu.

”U ovom trenutku, francuske kompanije u Beogradu imaju posla za oko tri i po milijarde evra. ‘Vensi’ na aerodromu oko 1,7 milijardi, oko milijardu evra vrede poslovi na dve linije metroa koje rade “Alstom” i “Ežis”, tu je “Suez” koji radi oko 350 miliona evra vrednu investiciju na deponiji Vinča, a oko 500 miliona vrede poslovi drugih francuskih kompanija, među kojima je najzastupljenija firma ‘Šnajder elektrik”’, napomenuo je Vesić.

Izvor: tanjug, rtv

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.