ZA SPAVALICE: Trikovi za lakše ustajanje!

0
Bolnica VITA Novi Sad

Da li ste „noćna sova“? Da li se ujutru jako teško budite? Da li alarm odlažete nekoliko puta pre nego što zaista ustanete iz kreveta?

Ukoliko su vaši odgovori na ova pitanja „da“, onda ste definitivno spavalica i ovi trikovi će vam pomoći da promenite svoje navike i da vaša jutra postanu lakša.

Jutarnji planovi

Ukoliko sami sebi ne date zadatak šta ujutru želite da obavite, biće vam veoma teško da ustanete iz kreveta, jer nemate motiv. Dakle, svaki dan isplanirajte šta biste voleli da uradite ujutru i čvrsto se držite toga. Primera radi, to može biti doručak sa voljenom osobom, cimerom ili porodicom. Ako radite i sama priroda posla vas „tera“ da ustajete rano, ali vam je i dalje veoma teško, takođe isplanirajte nešto što želite da obavite pre nego što krenete na posao.

toast-1077984

Odlaganje alarma

Ako često pomerate alarm da biste odspavali još „samo“ 5-10 minuta, ne brinite, niste jedini. Mnogi ljudi rade to i misle da čine sebi uslugu što su spavali malo duže. Međutim, za vaš organizam ovo je pravo mučenje i biće vam sve teže da ustanete. Zato podesite alarm za vreme u koje morate da se probudite i tog momenta kad zazvoni – skočite iz kreveta. Sad verovatno u sebi mislite „lako je to reći“, zato evo male pomoći – namestite melodiju koja vas iritira, a telefon stavite što dalje od kreveta i sigurni smo da će vas to naterati da ustanete.

alarm-clock-1193291

Zdravlje na prvom mestu

Ranije ustajanje znatno utiče na vaše navike i produktivnost u toku dana, ali i na vaše zdravlje. Verovatno ste do sada imali prilike da čujete kako je normalan i zdrav san najvažniji za vaš organizam. Nedostatak sna ili odlazak na spavanje nakon ponoći mogu izazvati depresiju, hroničan umor i slično. Prema nekim istraživanjima, ljudi koji imaju naviku da ovako spavaju češće imaju negativne misli od onih koji ležu i ustaju ranije.

pretty-woman-1509959_1920

U vodi je spas

I to na dva načina! Prvo, ako ste uspeli da se podignete iz kreveta, ali ste i dalje jako umorni i pospani, umijte se hladnom vodom koja će vam pokrenuti cirkulaciju.

Drugo, čaša vode na prazan stomak je jedan od najstarijih recepata. Osim toga što je izuzetno dobro za vaš organizam, ovaj ritual će vas razbuditi, jer upravo manjak vode može izazvati pospanost.

refreshment-438399_1920

Bez izuzetka

Mnogi ljudi žive od vikenda do vikenda, odnosno trude se da ustaju rano tokom sedmice zbog posla ili škole, a kada dođe vikend prespavaju pola dana. Ovo je velika greška i šok za vaš organizam. Probajte da se držite rasporeda i tokom vikenda (ili danima kada ste slobodni) jer ćete tako steći zdravu naviku, dobro ćete se osećati i kroz neko vreme više nećete ni razmišljati o tome kako vam je teško da ustajete.

book-1750740_1920

Osetite promene

Teško je promeniti dugogodišnje i ustaljene navike i ako već duže vreme ustajete kasno, ovo će biti veliki izazov za vas. Ali ako uspete u tome, osetićete svu lepotu promene koja će vam sigurno poboljšati kvalitet života.

fitness-332278_1920

Izvor: Brif.rs