Sedam izvora masnoće koje treba jesti češće

0

Zdrave masti učestvuju u građi omotača svake ćelije i mnogih hormona, služe za rastvaranje nekih vitamina, poboljšavaju zdravstveno stanje, daju organizmu energiju i vitalnost , a neophodne su i za normalan razvoj i rast dece. Evo nekih od izvora masnoće koje su korisne za naše zdravlje.

 Domaća slanina

Domaća slanina sadrži kolin, koji pomaže u borbi protiv Alchajmerove bolesti i nekih drugih hroničnih mentalnih oboljenja. Uz to je dobar izvor različitih vitamina B kompleksa i cinka. Ovi nutrijenti pomažu u proizvodnji serotonina koji smanjuje napetost.

puter

Puter

Nutricionisti kažu da je puter mnogo zdraviji izvor masnoće nego što ljudi misle, a naročito ako je napravljen od domaćeg mleka. Ovakve mlečne masnoće sadrže veću koncentraciju vitamina K2 koji pomaže organizmu da iskoristiti kalcijum na pravi način. Puter poboljšava ukus druge hrane, a u kombinaciji sa povrćem olakšava apsorpciju hranljivih sastojaka.

zumance

Žumance

Zaboravite omlet od belanaca, jedite i žumance. Ovo je još jedna zanemarena, a masnoćama bogata hrana, izvor vitamina A, B i selena. Žumance sadrži vitamin D i karotenoid koji mu daje narandžastu boju.

cocolada

Crna čokolada

Istraživanja su pokazala da neke vrste čokolade pomaži u borbi protiv srčanih oboljenja. Potrebno je uneti 200 miligrama flavonoida da bi se poboljšala cirkulacija i unapredilo zdravlje srca ili 50 grama crne čokolade sa najmanje 70 do 80 posto kakaa.

avokado

Avokado

Avokado je hrana bogata oleinskom kiselinom i vlaknima koja dovode hormone u organizmu u ravnotežu i pomažu zdravlje organa za varenje. Sadrži kalijum i preporučuje se kao hrana nakon vežbanja. Takođe sadrži belančevine i oleinske kiseline koje hormone u organizmu dovode u ravnotežu. Koristi se obično za pripremu ukusnih namaza, salata, uz pečena jaja i slično.

jogurt

Laneno i čija seme

Laneno i čija seme su biljni izvori omega 3 masnih kiselina koje smanjuju proces upale u organizmu. Sadrže vlakna koja snižavaju krvni pritisak, unapređuju zdravlje srca i krvotoka. Započnite dan tako  što ćete ih dodati u zobenu kašu, smuti, jogurt i slično.

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

POSTAVI ODGOVOR