Proizvodi koji su promenili svoju prvobitnu namenu!

0
Bolnica VITA Novi Sad

Srećom u postojanje ljudi koji su inovativni i čije ideje olakšavaju život čovečanstva. Zahvaljujući njima dobili smo mnoge proizvode, mašine i druge stvari koje su sada deo svakodnevice.

Međutim, neki proizvodi su osmišljeni sa jednom namenom – da bi vreme ipak pokazalo da je njihova najbolja namena nešto potpuno drugačije.

Papirne maramice

papirne-maramice

Upravo je ovo izum koji ste svakodnevno koristi, a o čijem nastanku malo ko i misli. Međutim, istorija papirnih maramica je zapravo veoma interesantna.

Naime, kompanija Kimerli-Klark je počtkom 20-tih godina 20. veka proizvela sanitetskipeškir “Koteks”, koji nije imao previše uspeha na tržištu. Nakon njega, nastao je “Klineks” – hladni peškir sa kremom za jednokratnu upotrebu, koji su žene koristile kako bi uklonile šminku sa lica.

Reklama za ove maramice te 1925. godine glasila je “Tajna pomoću koje slavne osobe održavaju svoju kožu lepom” – što i dalje nije bilo dovoljno da ovaj proizvod postan planetarni hit. Svetski tržišni uspeh ovaj proizvod je doživeo tek onda kada je počeo da se proizvodi i reklamira kao maramica za brisanje nosa.

Piće Koka-Kola

kola-cepovi

Gotovo da ne postoji osoba na svetu koja nije pila ili makar čula za Koka-Kolu i popularnost ovog brenda se uopšte ne dovodi u pitanje. Međutim, mogao je da bude vezan za potpuno drugu industriju.

Naime, Koka-Kola je prvobitno napravljena kao lek. Džon Pemberton, koji je osmislio formulu za ovaj napitak, a koji se sastoji od vode, šećera, fosforne kiseline i karamel aditiva E150d, prodavao je Koka-Kolu kao lek za zavisnost od morfijuma, kao i lek protiv glavobolje i impotencije.

Sada najpopularnije piće na svetu je tek nekoliko decenija nakon što je nastalo postalo bezalkoholno piće u kojem uživaju svi.

Pucketava folija

pucketava-folija

Pucketava folija nastala je 1957. godine – gotovo slučajno. Naime, inženjeri u Nju Džerziju su imali za cilj da osmisle novi dizajn tapeta, pa su spajali zavese za tuš kabine, a između ostavljali mehuriće vazduha.

Kao tapete – ovaj proizvod nije prošao na tržištu, ali kada je iskorišćena kao izlolacija za staklenike – došlo je do nekog napretka. Ipak, najviše uspeha doživeo je ovaj proizvod kada je počeo da se koristi za pakovanje stvari koje su lako lomljive, pa je tako uspeh krenuo vrtoglavom brzinom kada je ovaj folija prodata kompaniji IBM za pakovanje njihovih računara koji su tada bili vrhunac tehnologije.

Vijarga

lekovi

Grupa naučnika u laboratoriji Pfizer u Kentu radila je na leku pod nazivom “Sildenafil” koji je trebalo da leči anginu. Međutim, kada je krenulo testiranje ispostavilo se da nije efikasan u rešavanju ovog zdravstvenog problema, ali da je veoma efikasan za neki drugi organ.

Uz pomoć dobre reklame, Vijagra je ubrzo počela da se prodaje širom sveta. Međutim, patent za Vijagru je istekao u većem delu Evrope, pa sada svaka farmaceutska kompanija prodaje svoju verziju ovog leka.

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.