Pet namirnica koje smanjuju želju za šećerom

0
Bolnica VITA Novi Sad

Konzumacija većih količina rafinisanog belog šećera stvara uslove za razvoj gojaznosti, srčanih obolenja i nastanak dijabetesa. Tako se stvara začarani krug jer, što ga više jedemo, povećava nam se želja za njim. Do te želje dolazi zbog naglih promena nivoa šećera u krvi.

Nivo glukoze u krvi naglo poraste, ali ubrzo i naglo padne te stvara želju za slatkim! Pravilnom ishranom i uvrštavanjem namirnica s prirodno prisutnim šećerima možemo izbeći jaku želju za slatkišima. Zato ćemo vam predložiti pet namirnica koje sa svojom količinom prirodnih šećera mogu zadovoljiti vaša nepca, a ujedno i vaše telesne potrebe!
Jabuka

Jedna od najboljnih namirnica za savladavanje želje za slatkišima je jabuka. Ona je bogata dijetalnim vlaknima koja stvaraju osećaj sitosti i podstiču rad creva, a u isto vreme pruža prijatan slatki ukus vašem nepcu. Jabuke treba imati pri ruci, jednostavne su za konzumaciju i uvek ih možemo grickati.
Cimet

Glavni aktivni sastojak cimeta je hidroksihalkon koji pomaže delovanje inzulina što smanjuje potrebu za šećerom. Cimet takođe reguliše nagle oscilacije nivoa šećera u krvi, smanjujući opadanje nivoa glukoze nakon konzumacije šećera. Na taj način cimet smanjuje naknadnu potrebu za dodatnim unošenjem šećera u organizam. Cimet je takođe odličan u kombinaciji s jabukom! Tako imate ukusnu poslasticu koja dvostruko umanjuje želju za slatkim.
Kukuruz

Samo jedan klip kuvanog kukuruza dovoljan je kako bi zadovoljio želju za slatkim i pritom nas zasitio. Kukuruz je vrlo bogat antioksidansima, sadrži brojne vitamine, minerale i dijetalna vlakna. Tako je kukuruz puno bolji obrok od nekog rafinisanog keksa, zar ne? Naravno, tu i tamo moramo nahraniti i naše želje za slatkišima, ali onda je slatkiše bolje kombinovati sa nekom zdravom namirnicom, recimo jabukom.
Bundeva

Kuvana bundeva je izrazito slatka, a pečena još i više. Pečena bundeva je takođe i zdravija, a ima i karamelizovani ukus kada se pripremi u rerni. Bundeva se preporučuje i dijabetičarima, efikasna je u smanjivanju želje za slatkim zavisnicima od slatkiša. Bundeva je bogata vitaminom A, pomaže u prevenciji srčanih obolenja, raka i drugih degenerativnih bolesti.

Paradajz

Naučna istraživanja su dokazala da je nizak nivo serotonina u organizmu jedan od glavnih uzroka želje za šećerom. Paradajz sadrži velike količine serotonina pa kada ga konzumiramo, visoki nivo serotonina našem mozgu govori da nema potrebe za unosom šećera u organizam. Paradajz je takođe bogat i hromom, mineralom koji smanjuje apetit i pomaže u regulisanju holesterola, triglicerida i nivoa šećera u krvi.

A sada, keks kroz prozor, a jabuku  posutu cimetom u rernu!

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.