Pet namirnica koje smanjuju želju za šećerom

0
Bolnica VITA Novi Sad

Konzumacija većih količina rafinisanog belog šećera stvara uslove za razvoj gojaznosti, srčanih obolenja i nastanak dijabetesa. Tako se stvara začarani krug jer, što ga više jedemo, povećava nam se želja za njim. Do te želje dolazi zbog naglih promena nivoa šećera u krvi.

Nivo glukoze u krvi naglo poraste, ali ubrzo i naglo padne te stvara želju za slatkim! Pravilnom ishranom i uvrštavanjem namirnica s prirodno prisutnim šećerima možemo izbeći jaku želju za slatkišima. Zato ćemo vam predložiti pet namirnica koje sa svojom količinom prirodnih šećera mogu zadovoljiti vaša nepca, a ujedno i vaše telesne potrebe!
Jabuka

Jedna od najboljnih namirnica za savladavanje želje za slatkišima je jabuka. Ona je bogata dijetalnim vlaknima koja stvaraju osećaj sitosti i podstiču rad creva, a u isto vreme pruža prijatan slatki ukus vašem nepcu. Jabuke treba imati pri ruci, jednostavne su za konzumaciju i uvek ih možemo grickati.
Cimet

Glavni aktivni sastojak cimeta je hidroksihalkon koji pomaže delovanje inzulina što smanjuje potrebu za šećerom. Cimet takođe reguliše nagle oscilacije nivoa šećera u krvi, smanjujući opadanje nivoa glukoze nakon konzumacije šećera. Na taj način cimet smanjuje naknadnu potrebu za dodatnim unošenjem šećera u organizam. Cimet je takođe odličan u kombinaciji s jabukom! Tako imate ukusnu poslasticu koja dvostruko umanjuje želju za slatkim.
Kukuruz

Samo jedan klip kuvanog kukuruza dovoljan je kako bi zadovoljio želju za slatkim i pritom nas zasitio. Kukuruz je vrlo bogat antioksidansima, sadrži brojne vitamine, minerale i dijetalna vlakna. Tako je kukuruz puno bolji obrok od nekog rafinisanog keksa, zar ne? Naravno, tu i tamo moramo nahraniti i naše želje za slatkišima, ali onda je slatkiše bolje kombinovati sa nekom zdravom namirnicom, recimo jabukom.
Bundeva

Kuvana bundeva je izrazito slatka, a pečena još i više. Pečena bundeva je takođe i zdravija, a ima i karamelizovani ukus kada se pripremi u rerni. Bundeva se preporučuje i dijabetičarima, efikasna je u smanjivanju želje za slatkim zavisnicima od slatkiša. Bundeva je bogata vitaminom A, pomaže u prevenciji srčanih obolenja, raka i drugih degenerativnih bolesti.

Paradajz

Naučna istraživanja su dokazala da je nizak nivo serotonina u organizmu jedan od glavnih uzroka želje za šećerom. Paradajz sadrži velike količine serotonina pa kada ga konzumiramo, visoki nivo serotonina našem mozgu govori da nema potrebe za unosom šećera u organizam. Paradajz je takođe bogat i hromom, mineralom koji smanjuje apetit i pomaže u regulisanju holesterola, triglicerida i nivoa šećera u krvi.

A sada, keks kroz prozor, a jabuku  posutu cimetom u rernu!