Odlični saveti za kvalitetniji san!

0
Bolnica VITA Novi Sad

Neki ljudi imaju problema sa snom jer ne mogu da zaspu na vreme ili ne mogu da ustanu rano, dok je nekima kvalitet sna loš, a ne znaju kako da ga poprave.

Upravo svi ovi problemi imaju zajedničko rešenje koje se nalazi u ovim savetima koji su namenjeni svima:

Raniji odlazak u krevet

Ako želite da imate kvalitetniji san, jednostavno – lezite ranije! Ovo nije trik, nego proverena naučna činjenica. Najpogodnije vreme za odlazak na spavanje jeste 22 časa, iako retko ko ovo poštuje.

Kada legnete ranije telo se kvalitetnije odmara, a ujutru ćete se probuditi sa više energije, a dan ćete provesti sa manje stresa, imunitet će vam biti bolji i generalno ćete biti produktivniji. Zar je potrebno više razloga?

Jutarnji trening

Jutarnji trening nje samo odličan način da započnete dan i da budete puni energije, već i da se na kvalitetan način umorite do kraja dana i na taj način olakšate ssebi odlazak na spavanje. Osim toga, ako vežbate uveče teže ćete zaspati jer će trening podstknuti lučenje adrenalina, pa će telu biti teže da se opusti i uspava.

Gašenje svih uređaja

Najbolje bi bilo da u svojoj spavaćoj sobi nemate televizor, mada je i računar podjednako štetan. U svakom slučaju dovoljno je da makar pola sata pre spavanja ugasite sve uređaje koji emotuju svetlost i na taj način pripremite telo za spavanje.

Ne odlažite alarm

Podesite alarm tačno na vreme za ustajanje, jer odlaganje alarma samo uništava kvalitet sna, a umesto da se razbuđujete, kao što mislite da radite, vi se zapravo samo mučite i trošite energiju na gašenje alarma na svakih nekoliko minuta. Najbolje bi bilo da steknete naviku da odmah ustanete kada alarm zazvoni jer će vam vremenom to postati rutina – pogotovo ako svakog dana ustajete u isto vreme.

Spavajte kad ste umorni

Bez obzira na to što je idealno vreme za odlazak u krenet u 22 časa, ne morate se pridržavati ovoga. Ukoliko i ranije osetite umor – trebalo bi odmah da legnete. Upravo ovo je znak koji nam telo daje da je spremno za spavanje, pa ovo ne bi trebalo ni ignoristi niti odlagati.

Rutina spavanja

Ako svako veče legnete da spavate u skoro isto vreme i svako jutro ustajete isto – kvalitet sna će vam se vremenom poboljšati i više nećete ustajanje doživljavati kao stres, niti odlazak u krevet kao obavezu. Ovo je najbolji način da obezbedite svom telu dovoljno energije zahvaljuući kojoj ćete se osećati bolje, ređe ćete biti bolesni, a svakodnevni stres ćete svesti na minimum.

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.