Najbolja hrana za laku noć

0

Veliki broj ljudi ima problema sa spavanjem do čega mogu dovesti različite zdravstvene tegobe, ali pre svega stres ili nervoza.

Osim što dolazi do nesanice, kod ljudi koji teško zaspu postoji i problem kvaliteta sna, zbog čega se neretko bude umorni i nenaspavani.

Upravo za njih postoji određena “dijeta”, odnosno spisak namirnica koje bi trebalo da jedu kako bi se osećali bolje, lakše zaspali i kvalitetnije spavalI:

Pistaći

pistaci

Pistaći su odličan izvor vitamina B6 koji je potreban organizmu kako bi se proizveo seratonin koji je zadužen za regulaciju spavanja. U ovim zdravim grickalicama nalazi se i velika količina vlakana, proteina i zdrave masnoće koji zajedno pomažu da se utoli mučna kasnovečernja glad i lakše zaspi.

Pirinač dugog zrna

riza

Ukoliko želite da lepše zaspete i imate kvalitetniji san, trebalo bi za večeru da jedete pirinač – i to onaj dugog zrna. Dovoljno je da jednu porciju ove namirnice pojedete četiri sata pre spavanja, pa će telo moći da ga svari i iskoristi sve dobre sastojke koji se u njemu nalaze, a koji olakšavaju proizvodnju serotonina.

Banana

banane

U bananama se nalazi velika količina tiprofana, kalijuma, magnezijuma i zdravih ugljenih hidrata koji ovo voće čine odličnom užinom pred spavanje. Svi koji imaju problem sa nesanicom trebalo bi pred spavanje ili za večeru da pojedu bananu sa pahuljicama i mlekom.

Jogurt

Kalcijum u jogurtu poboljšava duboki san (REM fazu u toku spavanja) pretvarajući triptofan u hormon melatonin koji izaziva dremež.

Sok od višnje

Naučno je dokazano da ljudi koji imaju problema sa snom i spavanjem spavaju u proseku 34 minuta duže ukoliko redovno, odnosno ujutru i uveče, piju sok od višnje – ali prirodni i bez dodataka šećera.U ovom soku nalazi se visok nivo melatonina.

kivi

Kivi

Kao najbolja užina pred spavanje za laku noć izdvaja se kivi koji se najefikasnije bori protiv nesanice. Dovoljno je da svakog dana pred spavanje pojedete dva kivija i više nećete imati problema sa snom. Kivi sadrži seratonin koji reguliše ciklus spavanja, ali i antioksidante koji snižavaju krvni pritisak – što telo brže i lakše dovodi u stanje pospanosti i sna.

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.