HRANA ZA MOZAK: Od ovih namirnica se bolje pamti!

0
Bolnica VITA Novi Sad

Kao što je telu potrebna određena količina namirnica koje će nam dati dovoljno energije za obavljanje svih dnevnih aktivnosti – tako je i mozgu potrebna određena hrana kako bi što bolje obavljao svoje „dužnosti“.

Kada je u pitanju pamćenje – postoje i namirnice koje mogu pomoći u tome, a kojima se moizak hrani na pravi način.

Naravno, na kapacitet i naše sposobnosti da učimo, usvajamo nova znanja i pamtimo određene informacije mogu uticati različiti faktori, ali među njima je svakako najuticajnija hrana koju konzumiramo.

Kako biste pomogli svom mozgu da lakše pamti dovoljno je da redovno konzumirate ove namirnice:

Sirova jaja

U sirovim jajima nalaze se proteini i zdrave masnoće koje su ključne za razvoj moždanih funkcija koje su zaslužne za bolje i kvalitetnije pamćenje. Upravo zato – jaja bi trebalo da se kuvaju što kraće kako bi se sve nutritivne vrednosti sačuvale u što većoj meri.

jaja

Zeleno povrće

Kada je u pitanju povrće – svaka vrsta ima svoje dobre strane, a upravo je zeleno povrće dobro za naš mozak. Bogatstvo vitamina E koje se nalazi u ovom povrću ključno je za zdravlje ovog organa, ali i za smanjivanje rizika od Alchajmerove bolesti.

salata

Orasi

Među poznatijom i efikasnijom hranom za mozak svakako se nalaze orasi koji jačaju sposobnost pamćenja upravo zato što sadrže visok nivo omega 3 masnih kiselina i polinezasićenih masti koje organizam ne može da stvori sam – pa ih je potrebno uneti kroz ishranu.

orah

Izvor: Brif.rs