Greške koje pravimo kada jedemo voće

0
Bolnica VITA Novi Sad

Voće je jedna od najbitnijih namirnica koje treba da budu zastupljene u ljudskoj ishrani, sadrži važne vitamine, proteine i prehrambena vlakna potrebna za pravilan rad organizma. Ali voće takođe sadrži i veliki procenat fruktoze koja može naškoditi pojedincima ako ga uzimaju na pogrešan način.

Fruktoza je vrsta jednostavnog šećera koji daje slatkoću voću, medu i zamenskim zaslađivačima kao što je sirup od agave. Baš kao i svaki drugi šećer i ona može značajno povećati nivo šećera u krvi, u zavisnosti od vrste slatkih plodova koje jedemo.

Banane, mango, smokve i grožđe su plodovi s visokim sadržajem fruktoze, koji će izazvati nagli skok šećera u krvi, što može izazvati laganu groznicu, vrtoglavicu i još jaču želju za slatkim kod osobe koja je pojela slatki zalogaj.

Manje fruktoze i niže skokove šećera u krvi osiguraće voće manje slatkoće poput borovnica, dinje i malina. Ali, da bi se usporila apsorpcija fruktoze, ne treba se odricati voća s visokim sadržajem šećera, već ga kombinovati na odgovarajući način.

Kombinacija voća s masnoćom ili proteinom usporiće rast šećera u krvi, pa su zato jabuke sa puterom od kikirikija, šumsko voće s jogurtom i grožđe sa sirom ukusni i zdravi zalogajčići.

POSTAVI ODGOVOR