Uvodi se elektronska evidencija o državljanima Srbije

0
Bolnica VITA Novi Sad
Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović i ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić potpisali su danas Sporazum o poslovno-tehničkoj saradnji između dva ministarstva, čiji je cilj uspostavljanje elektronske evidencije o državljanima Srbije.

Sporazumom se stvaraju uslovi da javna uprava objedini osnovne podatke građana u elektronskom obliku na jednom mestu kako bi ubrzala rešavanje njihovih zahteva, imajući u vidu da oni više ne moraju da pribavljaju dokumenta, poput izvoda iz matične knjige rođenih i uverenja o državljanstvu, već to službenici čine po službenoj dužnosti.

U prethodnom periodu, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave pokrenulo je prepis u elektronski oblik svih matičnih knjiga koje vode jedinice lokalnih samouprava, i ti podaci će do kraja godine biti u Centralnom registru matičnih knjiga, koji je u nadležnosti tog ministarstva.

Od danas, zahvaljujući Ministarstvu unutrašnjih poslova, počeće proces upisa podataka i iz Knjige državljana Republike Srbije u Centralni registar.

Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić istakla je tim povodom da država konačno postaje servis građana, a šalteri i papirologija prošlost.

Sada je 21. vek i građanima i privredi moramo da olakšamo život, a ne da budu robovi birokratije, poručila je ona i podvukla da su elektronski servisi jedan od prvih alata u borbi protiv korupcije.

Brnabić je naglasila da ne može da se razmišlja o poboljšanju uslova poslovanja i uvođenju više elektronskih servisa za privredu i građane ukoliko matične knjige nisu u elektronskom obliku.

Stefanović je ukazao na to da će uspostavljanje jedinstvene elektronske evidencije o državljanima Republike Srbije ubrzati postupke prilikom izdavanja dokumenata građanima, a ujedno i pojednostaviti proceduru.

Prema njegovim rečima, građani više neće morati da čekaju na šalterima za uverenje o državljanstvu, a i državni organi koji prikupljaju neophodna dokumenta umesto njih moći će da te podatke provere istog trenutka uvidom u Centralni registar.

On je objasnio da će sve to olakšati i ubrzati ceo proces, a uspostavljanje aplikacije za vođenje evidencije o državljanima u okviru Centralnog sistema doneće i druge pogodnosti.

Prenosom podataka iz postojećih evidencija koje nisu centralizovane dobićemo jedinstvenu elektronsku bazu koja garantuje bolje vođenje podataka i bržu dostupnost, ali i veću bezbednost podataka o ličnosti koji se nalaze u evidenciji, rekao je Stefanović.

Ružić je istakao da se uspostavljanjem elektronske evidencije o državljanima Srbije pojednostavljuje rešavanje zahteva građana koje imaju prema upravi.

On je ponovio da nema više donošenja izvoda, uverenja i drugih nepotrebnih dokumenata koja su već u bazi, već će ovlašćeni državni službenik uvidom u Centralni registar proveriti sve podatke koji su mu neophodni za odlučivanje.

Ministar je konstatovao da je to velika promena i olakšanje u radu i za državne službenike, jer će doprineti njihovom bržem i efikasnijem postupanju.

Oni, kako je objasnio, neće više čekati da druge institucije pošalju neophodne podatke ili informacije poštom, faksom ili na drugi način, već će do njih doći elektronskim putem.

Ovo je revolucionarna promena za sve nas, zaključio je Ružić.

Izvor: Vlada Srbije