Uskoro i brze saobraćajnice Novi Sad – Zrenjanin i Zrenjanin – Borča

0
Bolnica VITA Novi Sad

Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović i potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, na današnjem sastanku u Pokrajinskoj vladi, razgovarali su o daljoj realizaciji projekata u oblasti drumskog i železničkog saobraćaja na teritoriji AP Vojvodine.

Na sastanku je izneto da je princip okupljanja oko projekata nadležnih sa svih nivoa vlasti doprineo otklanjanju „uskih grla“ i efikasnijoj realizaciji značajnih infrastrukturnih projekata, kao što su Žeželjev most preko Dunava kod Novog Sada, „Ipsilon“ krak autoputa kod Subotice, Fruškogorski koridor i Sentandrejski bulevar u Novom Sadu.

Mirović i Zorana Mihajlović u obraćanju medijima nakon sastanka, izneli su da će biti formiran i zajednički kooordinacioni tim, koji će na mesečnom nivou analizirati sve projekte koji se izvode i planiraju na teritoriji AP Vojvodine.

Naglasivši da je najoperativniju saradnju Pokrajinska vlada uspostavila sa Ministarstvom za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu, Mirović je izjavio da je na sastanku dogovoreno da se zajednički pristupi izradi projektne dokumentacije za buduće brze saobraćajnicu od Novog Sada do Zrenjanina i od Zrenjanina do Borče, odnosno Beograda. On je dodao da će biti potpisan i odgovarajući protokol, kojim će biti precizirane zajedničke aktivnosti, sa tačno utvrđenim obavezama, njihovom dinamikom i nosiocima konkretnih zaduženja u realizaciji ovog značajnoj projekta.

„Kao što smo zajednički gotovo priveli kraju pripremu projekta Fruškogorskog koridora od Novog Sada do Rume, tako ćemo i na ove dve važne deonice biti potpuno spremni sa projektnom dokumentacijom, da sa završetkom koridora X i XI, i Vojvodina konkuriše i zajednički sa Vladom Srbije u budućnosti pristupi izgradnji ove dve velike trase puta“, rekao je Mirović i dodao da je bilo reči i o rehabilitaciji puteva na određenim putnim pravcima, koja će biti započete u narednih nekoliko nedelja.

On je posebno istakao da radovi na završetku izgradnje Žeželjevog mosta, konačno, nakon velikog angažovanja potpredsednice Mihajlović, teku nesmetano i da se, sa velikom dozom izvesnosti, kraj 2017. godine može definisati kao rok završetak njegove izgradnje.

Predsednik Pokrajinske vlade osvrnuo se i na to, kako je rekao, da postoje određene slabosti u delu postupanja pokrajinske administracije kada je reč o zakonu o planiranju i izgradnji i zakonu o ozakonjenju objekata.

„Do juna 2016, veliki broj predmeta, nedovoljna ažurnost, odnosno u proseku više od 30 dana za izdavanje građevinskih dozvola u nadležnosti pokrajinske administracije je nešto što govori o nedostatku koncepta, ažurnosti i nedostatku svesti u delu prethodne administracije. Sada to pokušavamo da zajednički otklonimo, i veliku pomoć imamo od resornog ministarstva. Imaćemo 10 novih službenika u nadležnim sekretarijatima da bi ubrzali postupanje u ovim predmetima“, podvukao je Mirović.

Potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović je iznela da se, od kako je formirana nova Pokrajinska vlada, radi zajedno i tu saradnju ocenila kao „dobitnu kombinaciju“.

„Kada se sabere vrednost svih projekata o kojima smo sada govorili, koje smo pokrenuli i radimo na teritoriji Vojvodine u naredne dve godine, taj iznos je 1,2 milijarde evra. Toliko će Vojvodina imati investicija i novca u putevima i u železnici. Nadam se da je to osnova da Vojvodina konačno ponovo bude najrazvijenija, kao što je to nekada bilo“, rekla je Zorana Mihajlović.

Ona je precizirala da će protokol koji se odnosi na zajedničke aktivnosti u vezi sa realizacijom projekta brzih saobraćajnica Novi Sad-Zrenjanin i Zrenjanin-Borča, Beograd biti potpisan u narednih desetak dana. Naglasila je i da izrada projektno-tehničke dokumentacije nije jeftina i da iznosi oko 3,5 miliona evra, te da je Pokrajinska vlada spremna da učestvuje u njenom finansiranju, kao i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Govoreći i o drugim temama sastanka, ona je iznela da se može očekivati da bi prvi radovi na izgradnji dela Fruškogorskog koridora mogli da počnu početkom 2018. godine, na deonici za koju je završena dokumentacija i gde se kreće sa eksproprijacijom.
„Razgovarali smo i o železničkom saobraćaju. Najveći procenat putnika koje prevozi „Srbija Voz“ – 85 odsto – je na teritoriji Vojvodine i to je saobraćaj kome pridajemo posebnu važnost. Hoćemo maksimalno da pomognemo i zbog toga je većina novih vozova i lokomotiva na teritoriji Vojvodine“, zaključila je Zorana Mihajlović.

Izvor: Vlada Vojvodine

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.