Srbija prepoznaje značaj predškolskog obrazovanja

0
Bolnica VITA Novi Sad

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević razgovarao je danas sa regionalnim direktorom Unicefa Afšan Kan i direktorom Kancelarije Unicefa u Srbiji Mišel Sen Loom, koji su mu tom prilikom ukazali na značaj većeg obuhvata dece predškolskim sistemom.

Šarčević je podvukao da Srbija prepoznaje važnost predškolskog vaspitanja i obrazovanja, ali i neophodnost stvaranja uslova za širu dostupnost kvalitetnog obrazovanja kao jednog od ključnih faktora u obezbeđivanju dečjih prava.

On je istakao da Ministarstvo, u saradnji sa predškolskim ustanovama, lokalnim samoupravama i uz značajnu podršku Vlade Srbije, realizuje aktivnosti kojima se doprinosi građenju kvalitetnog sistema predškolskog obrazovanja za svu decu tog uzrasta i njihove porodice.

Dobra politika cena koju sprovodi Vlada Srbije omogućava da boravak dece u vrtićima bude jeftiniji za njihove porodice nego ostanak kod kuće. Uz razne druge olakšice potrebno je da se urade i socijalne karte, kako bi se identifikovale ranjive porodice i napravio plan podrške, rekao je ministar.

Šarčević je naglasio da je Ministarstvo posvećeno podršci ranog razvoja dece, naročito iz osetljivih grupa, i dodao da su puno poštovanje ljudskih prava u obrazovanju, kroz podršku interkulturalnosti i podsticanje čuvanja nacionalnog identiteta, tradicije i kulture, glavne smernice politike Ministarstva.

Kan je istakla značaj saradnje svih učesnika na polju unapređivanja ranog obuhvata dece, a posebno kroz predškolsko vaspitanje i obrazovanje.

Ona je dodala da je izuzetno zahvalna na tome što je Srbija otvorila vrata brojnoj deci migrantima, koja su uključena u školski sistem, što predstavlja dobar primer svim evropskim zemljama.

Podaci pokazuju da je u prethodnoj deceniji u Srbiji ostvaren značajan napredak u oblasti predškolskog obrazovanja, međutim i dalje je obuhvat nizak kada su u pitanju deca iz osetljivih grupa.

U pitanju su deca koja žive u ruralnim područjima, siromašna deca, deca u neformalnim romskim naseljima, kao i deca sa smetnjama u razvoju, navodi se u saopštenju Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Izvor: Vlada Srbije

POSTAVI ODGOVOR