Predstavljen „Smart plan“ za razvoj saobraćaja u gradu

0

Član Gradskog veća za saobraćaj i puteve Aleksandar Kravić prisustvovao je prezentaciji „Smart plana“ razvoja saobraćaja zajedno sa predsednikom Skupštine Grada Novog Sada Zdravkom Jelušićem.

Grad Novi Sad je pokrenuo inicijativu za izradu ovog plana u cilju usklađivanja saobraćajne ponude gradskog sistema sa zahtevima korisnika, kvaliteta životne sredine i standardima planiranja razvoja urbane mobilnosti evropskih gradova.

-Jedno je sve ono što radi grad kao lokalna samouprava, a na drugoj strani je ono što je neophodno da svaki građanin učini na tom polju. Put ka onome što predstavlja „Smart city“ jeste jedan od načina da maksimalno poboljšamo bezbednost u saobraćaju, a onda i protočnost saobraćaja. Kada je 2016. godine formiran sastav Gradskog veća predložio sam gradonačelniku da sprovedemo ovaj „Smart plan“ i da, korak po korak, rešavamo sve eventualne poteškoće u gradu kada je reč o saobraćaju i svemu onome što je do nas da prenesemo građanima i da pokušavamo edukacijom da poboljšamo saobraćajnu kulturu u gradu. Rezultati „Smart plana“ trebalo bi daju pravu sliku saobraćaja u gradu u globalu, a ovakav celoviti pristup temi je izuzetno značajan – rekao je Aleksandar Kravić i dodao da je do sada najviše unapređena oblast biciklističkog saobraćaja.

Profesor departmana za saobraćaj na Fakultetu tehničkih nauka Vuk Bogdanović je rekao da su u okviru ovog projekta rađena opsežna istraživanja sabraćajnog sistema Novog Sada.

– Od maja prošle godine radili smo istaraživanja koja se odnose na karakteristike saobraćajnog toka na raskrsnicama, karakteristike svih 9000 parking mesta gde se vrši naplata parkinga, kao i istrživanja u vezi sa javnim prevozom. Kako se pokazalo, povećano je korišćenje putničkih automobila za 6 % u odnosu na 2009. godinu, a ono što je povoljno jeste povećanje biciklističkog saobraćaja za 8 % u odnosu na 2009. godinu. Jedan od naših zajedničkih ciljeva jeste da Novi Sad postane pametan grad. To podrazuemva ispunjavanje mnogih uslova kao što su pametna uprava i saobraćaj, bez kojih  je gotovo nemoguće zamisliti pametan grad.

Kako je rečeno na prezentaciji najveći značaj pomenute studije ogleda se u uvođenju inovativne komponente u planiranju razvoja saobraćajnog sistema grada zasnovane na načelu održive mobilnosti. U skladu sa savremenim trendovima razvoja u oblasti urbanog saobraćaja definisano je Programsko opredeljenje razvoja saobraćaja u Novom Sadu. Opredeljenje je zasnovano na stavu da se za pešake, bicikliste i javni prevoz moraju obezbediti ravnopravni uslovi korišćenja prostora i vremena kao i za automobile. Pristupačnost javnog prevoza, kao i uslova za veće korišćenje bicikla i pešačenje, mora se povećati kako bi se smanjila zavisnost od korišćenja automobila kao najneraconalnijeg vida prevoza. Studija predlaže uvođenje niza regulativnih i tehničkih mera kojima bi se nivo korišćenja automobila do kraja prognoznog perioda zadržao na prihvatljivom nivou uz istovremeni rast korišćenja javnog prevoza i nemotorizovanih načina putovanja.

Izvor: Brif.rs

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.