Od 5. jula novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila

0
Foto: Pixabay

Od 5. jula  stupa na snagu novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila, pa neispravna vozila više neće moći da produže registraciju tako lako kao ranije, pre svega jer počinju obavezno fotografisanje vozila iz više uglova i rigoroznije kontrole ispravnosti.

Ubuduće, gledanje kroz prste vlasnicima i registracija onog automobila koji se nije pojavio na liniji za tehnički pregled, odlazi u istoriju. Vozače umesto toga očekuje tehnički pregled u trajanju od najmanje pola sata za putničko vozilo, a potom i fotografisanje vozila (pet fotografija), uz naznačeno mesto i vreme fotografisanja. Postoje i neispravnosti zbog kojih vozila neće moći da prođu pregled.

“Proveru neće proći vozila čiji su pneumatici ispucali ili nemaju dovoljnu dubinu šare, kao ni ona čije je vetrobransko staklo puklo i pukotina ima tendenciju daljeg širenja. Obavezna oprema u vozilu mora biti kompletna, ali je najvažnije da uređaji za upravljanje ili zaustavljanje budu potpuno ispravni. Ukoliko vlasnik ne poseduje važeće uverenje o prepravci vozila za naknadno ugrađena ksenon svetla, folije za zatamnjivanje stakala, zamenu motora, ugrađen plinski uređaj, kuku za vuču ili tehnograf, tehnički pregled mu neće overiti tehničku ispravnost”, rekli su u jednom ovlašćenom servisu.

Izduvani ili usled starosti oštećeni pneumatici sa dubinom šare manjom od fabrički dozvoljene, označene TWI oznakom na samom pneumatiku

Pored toga, kako su iz MUP-u objasnili za „Sat plus“ vozači nikako ne bi trebalo da veruju onima koji im ponude mogućnost da dobiju registracioni list i produže registraciju, a da uopšte ne odvezu automobile na tehnički.

Uglavnom se u tim slučajevima falsifikuju registracioni list i uplatnice, a ako se to utvrdi, registracija će biti poništena, a vlasnik vozila ne samo da će morati ponovo da plati sve propisane dažbine već će biti i saslušan zbog pokušaja prevare”, navode oni.

Iz MUP-a upozoravaju i da tehnički pregled neće moći da se obavi ukoliko je identifikaciona pločica oštećena ili izbledela. Radi se o maloj plastičnoj ili metalnoj pločici koja se najčešće nalazi ispod haube, a kod pojedinih automobila na desnom stubu u kabini, na kojoj se nalaze osnovni podaci o vozilu, kao što su broj šasije, najveća dozvoljena masa i slično.

Bitno je da kontrolor može sve podatke jasno da pročita, jer ukoliko neke od tih podataka ne može jasno da vidi, uputiće vlasnika takvog vozila da se obrati ovlašćenom predstavniku proizvođača te marke, gde može dobiti novu identifikacionu pločicu, piše Kurir.

Izvor: Kurir.rs/Alo

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.