Modernizacija pruga doprinosi razvoju Srbije

0
Bolnica VITA Novi Sad

Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović prisustvovala je danas početku radova na rekonstrukciji deonice Rasputnica “G”–Resnik–Rakovica, na pruzi Beograd–Mladenovac–Niš–Preševo, u dužini od 7,5 kilometara.

Mihajlović je istakla da je za Srbiju najvažniji železnički Koridor 10, dodavši da je na tom koridoru ostalo više od 370 kilometara pruge čija modernizacija još nije ugovorena, a na čemu se trenutno radi.

Prošle godine smo modernizovali više od 120 kilometara pruga, a ove godine 223 kilometra, navela je ona.

Prema njenim rečima, sada se rekonstruišu pruge na kojima nisu izvođeni nikakvi radovi od 20 do 40 godina, što je slučaj i na ovoj pruzi, gde se nije ništa radilo 30 godina.

Mihajlović je istakla da će modernizacija pruga doprineti razvoju Srbije, i izrazila očekivanje da će kineska kompanija CCECC (China Civil Engineering Construction Corporation) uspešno završiti radove, kao i da će biti angažovana i na drugim projektima.

To je prvi put da neka kineska kompanija izvodi radove na srpskim prugama, a ta važna deonica biće završena u martu 2018. godine, navela je ona.

Prema njenim rečima, završetkom radova biće povećana propusna moć Beogradskog železničkog čvora, a radovi su vredni 23,7 miliona evra i finansiraju se iz zajma Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Svaki kilometar pruge koji rekonstruišemo znači više putnika i tereta u železničkom saobraćaju, kao i više novca za razvoj železnice i srpske privrede, naglasila je Mihajlović, dodavši da je rok za završetak radova 351 dan.

Ugovor, vredan 23.779.518 evra, potpisali su 5. januara ove godine generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije Dušan Garibović i direktor predstavništva za Srbiju kompanije CCECC Džu Tianran.

Garibović je izjavio da se sa tom prugom rešava južni izlaz Beogradskog čvora i vezuju dva važna kraka koja će biti modernizovana – ka barskoj pruzi u dužini od 85 kilometara i ka Nišu u dužini od gotovo 100 kilometara.

On je najavio da će krajem godine početi i rekonstrukcija deonice Jajinci–Mala Krsna i stanice u Maloj Krsni, a polovinom godine treba da počnu radovi i na pruzi Stara Pazova–Novi Sad.

Generalni direktor kompanije CCECC Džao Dianlong rekao je da je to velika državna kompanija koja je već 17 godina zaredom rangirana na listi 100 najvećih svetskih izvođača, kao da je do sada u svetu izgradila više od 10.000 kilometara pruga, i to u Turskoj, Nigeriji, Etiopiji i Džibutiju.

Dianlong je izrazio zahvalnost Srbiji na ukazanom poverenju i poručio da će radove završiti u roku i po ugovorenom kvalitetu, uz očekivanje da će nastaviti da rade u Srbiji i da će doprineti otvaranju radnih mesta.

Otpravnik poslova Ambasade NR Kine u Srbiji Tijan Jišu rekao je da je početak ovih radova od velikog značaja za saradnju dveju zemalja, naglasivši da se odnosi Srbije i Kine brzo razvijaju, kao i da Srbija ima vodeću ulogu u saradnji Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope.

Deonica Rasputnica “G”–Rakovica–Resnik deo je pruge Beograd– Mladenovac–Niš–Preševo (granica sa Makedonijom).

Ugovorom je predviđena rekonstrukcija i zamena građevinske i elektrotehničke infrastrukure.

Radovi podrazumevaju prilagođavanje visine perona garniturama BG voza u stanici Rakovica, sređivanje perona i nadstrešnica u stajalištu Kijevo–Kneževac, zatim u stanici Resnik, izgradnju podhodnika i dogradnju stanične zgrade, kao i garaže sa jednim pomoćnim kolosekom, modernizaciju tri putna prelaza i rekonstrukciju propusta.

Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP, a početku radova je prisustvovao i direktor EBRD-a u Srbiji Danijel Berg.

Izvor: Vlada Vojvodine