Miroljub Jevtić: U infrastrukturu železnica uložićemo oko 1,9 milijardi dinara

0

„Infrastruktura železnice Srbije“ u 2018. godini uložiće 1,9 milijardi dinara u tekuće održavanje postojeće železničke infrastrukture, neveo je generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić.

Na taj način ne samo da ćemo stvoriti uslove za bezbedniji i redovniji železnički saobraćaj na srpskim prugama, već ćemo i u punoj meri valorizovati velika investiciona ulaganja u projekte modernizacije čija je realizacija u toku. Cilj nam je da se u ovoj godini dužina laganih vožnji na celokupnoj mreži pruga svede na ispod 50 kilometara, izjavio je dr Miroljub Jevtić.

Aktivnosti na tekućem održavanju železničke infrastrukture u Srbiji intenzivno su započele već od prvog dana u novoj godini, uz maksimalno angažovanje teške mehanizacije, kako bi ambiciozni planovi bili u potpunosti realizovani. „Infrastruktura železnice Srbije“ organizovala je posao tako da se svakodnevno mašinski reguliše  prosečno desetak kilometara koloseka.

Na taj način, ova železnička kompanija nastavila je maksimalnu mobilizaciju svih tehničkih i kadrovskih resursa na tekućem održavanju pruga, koje je intenzivno započeto u poslednjem kvartalu prošle godine i rezultiralo na kraju 2017. godine smanjenjem dužine laganih vožnji sa 296 na 179 kilometara, odnosno čak za 117 kilometara, ili 40,5 odsto.

Pored toga, u toku je remont 113 kilometara pruge  Pančevo – Orlovat – Novi Sad, kako bi „Infrastruktura železnice Srbije“ stvorila uslove za ponovno uspostavljanje redovnog putničkog železničkog saobraćaja između Novog Sada i Zrenjanina od 1. septembra 2018. godine novim ruskim dizel-motornim garniturama nabavljenim kreditom Ruske federacije. Istovremeno, remontom pruge Pančevo – Orlovat – Novi Sad „Infrastruktura železnice Srbije“ stvara uslove i da teretne železničke kompozicije od 30. juna 2018. godine više ne prolaze obilaznicom oko Kalemegdana kroz centar glavnog grada, jer se od tada saobraćaj  više neće odvijati  deonicom  Beograd – Beograd Spoljna – Beograd Dunav.

U toku je i tenderski postupak javne nabavke za remont dve deonice na pruzi Ruma – Šabac – Donja Brasina – državna granica, i to: Petlovača – Lešnica (12 kilometara) i Loznica – Gornja Koviljača ( 11,3 kilometara). Takođe, tenderski postupak započet je i za remont tri i po kilometra pruge Predejane – Džep, na magistralnoj pruzi Beograd – Niš – Preševo.

Inače, „Infrastruktura železnice Srbije“ u poslednjem kvartalu 2017. godine građevinski je uredila šesnaest putnih prelaza, od čega po tri u Nišu i beogradskom naselju Ripanj, po dva u Kragujevcu i Kraljevu, a po jedan u Odžacima, Vrbasu, Žablju, Požarevcu, Zrenjaninu i Surčinu. Po Jevtićevim rečima, uređenje putnih prelaza je na vrhu prioriteta „Infrastrukture železnice Srbije“.

Izvor: Brif.rs

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.