Do 21. novembra završetak radova na rekonstrukciji pruge Požarevac-Majdanpek

0
Infrastruktura železnice Srbije je 21. maja počela rekonstrukciju regionalne pruge Požarevac – Majdanpek, u dužini od 90,2 kilometara, a radovi će biti završeni do 21. novembra, najavila je danas ministarka Zorana Mihajlović.
Mihajlović je se sa predstavnicima medija provozala šinskim vozilom ‘Kalimero’ duž dva kilometra trase kod železničke stanice Požarevac i tom prilikom je prosečna brzina bila svega 10 km na sat.

“Ovde uopšte ne funkcioniše putnički saobraćaj već pet godina, već samo teretni i to nedovoljno”, rekla je Mihajlović novinarima prilikom obilaska ove deonice pruge.

Istakla je da je ta pruga od izuzetnog značaja za privredu i razvoj tog dela Srbije.

Inače, železničari u Srbiji danas obeležavaju i slavu Car Konstantin i carica Jelena, jer je toga dana 1889. godine država Srbija preuzela upravljanje nad srpskim železnicama.

Remontom pruge biće stvoreni uslovi za ponovno uspostavljanje putničkog saobraćaja između Požarevca i Majdanpeka, a vreme putovanja sa sadašnjih četiri sata biće skraćeno na 75 minuta.

Zbog lošeg stanja pruge, putnički vozovi između Požarevca i Majdanpeka već pet godina ne saobraćaju, a poslednji put su prošli tom trasom 20. juna 2013.

Tom prugom u proseku dnevno prođe svega par teretnih vozova i 90 kilometara putuju četiri sata.

Rok za završetak radova je 180 dana, a vrednost posla je oko 30 miliona evra.

Pruga Požarevac – Majdanpek je u izuzetno lošem stanju, zbog čega je na 50 kilometara ove pruge brzina vozova danas samo 10 do 20 kilometara na sat, a na preostalih 40 kilometara svega 50 kilometara na sat.

Remont pruge Požarevac – Majdanpek radi se u okviru tekućeg održavanja. Koriste se materijali skinuti prilikom remonta pruge sa koridora.

Reč je o veoma važno železničkoj saobaćajnici za srpsku privredu zbog Luke Prahovo, RTB -a Bor, rudnika Majdanpek, Kaone i Kostolca.

Nosivost pruge biće povećana sa sadašnjih 16 na 22,5 tona po osovini.

Radovima će biti obuhvaćena zamena šina, pragova i tucanika, zamena kolosečne rešetke, mašinsko rešetanje i regulisanje koloseka.

Infrastruktura železnice Srbije remont pruge izvodi sopstvenom mehanizacijom i kadrovima.

Pruga je jednokoloseča, a izgrađena je 1938. godine i do danas su remontovane samo pojedine deonice u dužini od 40 km i to još 1991. godine.

Najteža deonica je Požarevac – Babušnica duga osam kilometara, na kojoj se nalazi tunel dugačak 975 metara, u kojem će takođe biti rekonstruisan kolosek.

Zbog oživljavanja pruge Požarevac – Majdanpek Infrastruktura železnice Srbije će primiti 25 novih otpravnika vozova.

Izvor: Tanjug

Pravila komentarisanja:

Portal Brif.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Komentari koji sadrže psovke, vređanje, pretnje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo koje vrste neće biti objavljeni.

Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove portala Brif.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

POSTAVI ODGOVOR