Elektronske građevinske dozvole

0
Bolnica VITA Novi Sad

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas, da su elektronske građevinske dozvole, koje su uvedene od 1. januara 2016. najbolji su primer kako se mogu smanjiti korupcija i siva ekonomija

Ona je na konferenciji „Izlaz iz sive ekonomije“ u organizaciji Američke privredne komore i NALED-a, a pod pokroviteljstvom Vlade Srbije, rekla da je po pitanju građevinskih dozvola bilo dosta opstrukcije, ali da je ministarstvo pokazalo da Srbija može da napravi pomake u toj oblasti.

„Revolucionaran korak je bilo uvođenje elektronske građevine dozvole“, ocenila je Mihajlović.

Ministarka je rekla da je iz sličnih razloga donet i Zakon o ozakonjenju bespravno sagrađenih objekata, koji bi, poručila je, trebalo lokalne samouprave brže da sprovode.

Ona je dodala da ministarstvo planira naredne godine da reformiše katastar i da će zato biti donet novi Zakon o postupanju katastra.

Mihajlović je rekla da ćemo zahvaljujući tome napredovati na Duing biznis listi Svetske banke i da je plan da najkasnije do 2020. uđemo u prvih 15 do 20 zemalja.

„Na sledećoj sednici vlade trebalo bi da bude usvojen akcioni plan za poboljšanje pozicije Srbije na listi SB, za svaki resor“, rekla je Mihajlović.

Kako kaže, cilj je da katastar postane institucija sa najbržom uslugom za privredu i građane.

Podsetila je da je to ministarstvo uvelo i crne i bele liste građevinskih preduzeća, pošto je bilo oko15 odsto firmi koje nisu imale nijednog zaposlenog, a radile su kao podizvođači.

Govoreći o sivoj zoni u drumskom putničkom saobraćaju, Mihajlović je rekla da je njegov obim na godišnjem nivou oko 100 miliona evra, kao i da ga ministarstvo stalno smanjuje raznim aktivnostima.

„Napravili smo nove zakona o prevozu robe i putnika i krenuli da se borimo sa tim“, navela je Mihajlović.

Kada je reč o međunarodnim dozvolama, Mihajlović je rekla da tu više ne postoji diskreciono pravo ministra niti vlade, da ima dovoljno dozvola za prevoznike, kao i da je taj proces izdavanja sada potpuno transparentan.

U vodnom saobraćaju, kako je navela, godišnje se u unutrašnjoj plovidbi preveze oko 10 miliona tona robe, od čega četiri miliona tona u sivoj zoni.

„Smanjili smo i tu dosta sivu ekonomiju, ali još treba raditi na tome”, navela je Mihajlović.

Izvor: Brif.rs